Sweeneytom Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hei! Jeg har en asus eee. Alt går merkbart fortere med ubuntu. Men jeg trenger også windows. Kan jeg ha begge operativsystemene inne? og boote med en slags dualboot? Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ifølge selgeren var dette mulig ja, men om det er til å anbefales vet jeg ikke. Hvor stod harddisk har du på den? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Sikker på at du trenger Windows? Hva trenger du det til? Men ja, det er ikke noe problem å dualboote mellom Ubuntu og Windows. Dersom du legger inn Windows først og Ubuntu sist så vil alt bare ordne seg automatisk og du vil få en meny hvor du velger OS når du starter opp. EDIT: dette har forøvrig blitt tatt opp flere ganger i forumet, du vil nok finne mye bra info hvis du søker på ubuntu + dualboot feks Endret 24. august 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ja, men om jeg ikke tar helt feil er Asus EEE bygget opp litt spesielt? den er beregnet for Linux? Tror ikke det blir det samme som å dual boote på en "vanlig-pc". men kan hende jeg tar helt feil Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det blir akkurat det samme. Eneste som er litt spesielt er jo at det er svært begrenset lagringsplass og at den interne lagringsplassen er delt opp i to deler. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Sweeneytom, hva trenger du XP til? Asus Eee er for svak for spill, så det kan det ikke være. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Dualboot guide Men som flere her spørr, hva skal du med XP? Hva med wine? Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hva med wine? Uten at jeg tror det er hans årsak, så vil jeg si at Wine er meget ustabilt og veldig lite fornøyelig. Om han/hun virkelig vil kjøre windows-programmer/spill, så er det helt klart best med å kjøre Windows selvstendig, eller kjøre windows gjennom Virtualbx eller VMware, dog uten at det blir mye spilling på den måten. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hva med wine? Uten at jeg tror det er hans årsak, så vil jeg si at Wine er meget ustabilt og veldig lite fornøyelig. Om han/hun virkelig vil kjøre windows-programmer/spill, så er det helt klart best med å kjøre Windows selvstendig, eller kjøre windows gjennom Virtualbx eller VMware, dog uten at det blir mye spilling på den måten. XP til spill på en EEE er bare tull, må bli kabal isåfall. Og dualboot har jo et minus, plass, og siden EEE har 20gb (eller har du noe annet/mer?) blir dette på kanten også. Det jeg mente med wine er til f.eks. photoshop eller andre win32 prgo, det funker som regel bra. Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 XP til spill på EEE er tull ja, det tror jeg at jeg la fram med å si "dog uten at det blir mye spilling på den måten". Er fortsatt bestemt på at å kjøre windows på egen partisjon er best, så lenge diskplass å maskinen holder til det. For å være helt ærlig er det tull med to OS på en EEE. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Er fortsatt bestemt på at å kjøre windows på egen partisjon er best, så lenge diskplass å maskinen holder til det. For å være helt ærlig er det tull med to OS på en EEE. Nettopp, så kommer ann på om det er verdt med dualboot framfor wine eller alternative linux programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå