Gå til innhold

både linux og XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at du trenger Windows? Hva trenger du det til?

Men ja, det er ikke noe problem å dualboote mellom Ubuntu og Windows. Dersom du legger inn Windows først og Ubuntu sist så vil alt bare ordne seg automatisk og du vil få en meny hvor du velger OS når du starter opp.

EDIT: dette har forøvrig blitt tatt opp flere ganger i forumet, du vil nok finne mye bra info hvis du søker på ubuntu + dualboot feks :)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Hva med wine?

Uten at jeg tror det er hans årsak, så vil jeg si at Wine er meget ustabilt og veldig lite fornøyelig. Om han/hun virkelig vil kjøre windows-programmer/spill, så er det helt klart best med å kjøre Windows selvstendig, eller kjøre windows gjennom Virtualbx eller VMware, dog uten at det blir mye spilling på den måten.

Lenke til kommentar
Hva med wine?

Uten at jeg tror det er hans årsak, så vil jeg si at Wine er meget ustabilt og veldig lite fornøyelig. Om han/hun virkelig vil kjøre windows-programmer/spill, så er det helt klart best med å kjøre Windows selvstendig, eller kjøre windows gjennom Virtualbx eller VMware, dog uten at det blir mye spilling på den måten.

XP til spill på en EEE er bare tull, må bli kabal isåfall. Og dualboot har jo et minus, plass, og siden EEE har 20gb (eller har du noe annet/mer?) blir dette på kanten også.

Det jeg mente med wine er til f.eks. photoshop eller andre win32 prgo, det funker som regel bra.

Lenke til kommentar

XP til spill på EEE er tull ja, det tror jeg at jeg la fram med å si "dog uten at det blir mye spilling på den måten". Er fortsatt bestemt på at å kjøre windows på egen partisjon er best, så lenge diskplass å maskinen holder til det. For å være helt ærlig er det tull med to OS på en EEE.

Lenke til kommentar
Er fortsatt bestemt på at å kjøre windows på egen partisjon er best, så lenge diskplass å maskinen holder til det. For å være helt ærlig er det tull med to OS på en EEE.

Nettopp, så kommer ann på om det er verdt med dualboot framfor wine eller alternative linux programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...