ivanito Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg er en gutt som er innkalt til militæret Januar 09. Men av personlige gunner føler jeg ikke at dette er tingen for meg.. (Og jeg vil helst ikke ha svar med "Herregud, du må ikke dimme! Førstegangstjenesten er det gøyeste i verden".) Jeg vurderer en såkalt siviltjeneste? Hvordan foregår dette egentlig? Har hørt at bedriften, stedet du er utplassert hos skal betale for mat og losji. Er dette i såfall noe jeg må søke om? Takker for svar Lenke til kommentar
40mm Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Å herregud, du må ikke dimme! Førstegangstjenesten er det gøyeste i verden. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Å herregud, du må ikke dimme! Førstegangstjenesten er det gøyeste i verden. Hahaha, den slo virkelig an. Hahaha. For å svare deg ivanito, så kan kanskje wiki være til hjelp; http://no.wikipedia.org/wiki/Siviltjeneste Lenke til kommentar
underdark Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Siviltjeneste tror jeg som regel går ut på at du klipper gress på kommunalt areal, plukker søppel, rydder, hjelper til på skoler osv osv. Kan nok være en real møkkajobb til tider, for liten økonomisk og personlig gevinst. Men du tjener vel en tusenlapp eller mer enn i forsvaret. Kost og losji står man som regel for selv, tror jeg. Mine kompiser måtte iallefall det. Men det er nok behagelig, da. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Å herregud, du må ikke dimme! Førstegangstjenesten er det gøyeste i verden. Jeg må dessverre også si Å herregud, du må ikke dimme! Om førstegangstjeneste er det gøyeste i verden, det kan jeg ikke uttale meg om fordi jeg ikke har vært inne enda. Skal også inn i januar, PBN, men når du først får sjansen til å gjøre noe anderledes i ett år, skaffe deg litt erfaring, få venner for livet, lære masse om deg selv osv så syns jeg du skal bare kjøre på. Å jobbe i en bedrift er noe du kan gjøre resten av livet. Førstegangstjeneste er ikke. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Kam man kombinere siviltjenesten med utdaning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå