Gå til innhold

Hva synest dere om siden jeg utvikler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke logget meg inn, og føler ikke helt at jeg trenger det. Jeg er heller ikke så forferdelig interessert i om dette er en template, mer at jeg regner med at du opplyser om dette er ditt design.

Du har store skrikende tabloide overskrifter, med masse svada informasjon som tema artikkelen er plassert i, hvem som har skrevet den, tid, lang dato, og så kommer en beskrivelse av artikkelen. Sist oppdatert har nesten like mye fokus som den sekundære beskrivelsen av artikkelen.

Du har til og med ett ikon for hver artikkel for å skrive den ut, sende den på e-post, eller vise den som pdf. På forsiden. Hvorfor det?

Jeg forstår ikke hvorfor du velger som du gjør, og har store problemer med å finne gode designmål som passer til disse designvalgene.

Under "IT" har ikke oversriftene lenke, samt at du her har treffteller og kommentar, for temasiden. Trenger du alt dette?

Du benytter bilder i liten grad også. Hvorfor det?

Overskrifter står heller ikke på linje horisontalt, noe som gir en opplevelse av kaos. Mulig det er ett mål å gi en slik opplevelse, men det rimer dårlig med forsøket på å ramme inn lenkelister i bunnen av siden.

For meg blandes det for mange stiler og uttrykk, slik at det blir litt vanskelig å kommentere dette utkastet skikkelig, uten en utdypning av hva du forsøker å oppnå.

Frode

Lenke til kommentar

sniffsniff. det lukter joomla lang vei her.

Regner med du bare har "modda" litt på et template eller?

Edit: Og får å legge igjen litt kritikk så ka njeg vel begynne med å si at jeg syntes siden ble veldig minimalistisk.

Ting ser rotetete ut. Ingen struktur på nyhetsplasseringene.

De 4 boksene nederst kunne gjerne ha vært satt opp likt, slik at de ikje har forskjellig lengde.

Edit2: Orginal templaten er ganske fin slik den er. Du har ikke vurdert å bare la den være slik? http://demo.rockettheme.com/feb08/

Endret av Hille
Lenke til kommentar
...

Edit2: Orginal templaten er ganske fin slik den er. Du har ikke vurdert å bare la den være slik? http://demo.rockettheme.com/feb08/

Desverre er ikke dette første gang noen benytter templates og fremstiller dette som eget arbeid. Det er ingenting galt ved å benytte templates, men å fremstille sidene som eget arbeid er en hån mot oss som gir tilbakemeldinger.

Hille, hvordan gikk du frem for å finne akkurat denne templaten? Kodesøk? Noen som har gode fremgangsmåter eller teknikker for å finne de originale templatene?

Frode

Lenke til kommentar
...

Hille, hvordan gikk du frem for å finne akkurat denne templaten? Kodesøk? Noen som har gode fremgangsmåter eller teknikker for å finne de originale templatene?

Frode

Første jeg så var at det er brukt samme print knapp som på alle andre joomla sider. Deretter satte jeg /administrator bak domenet for å se om det var joomla.

Kikka så i kilden, hvor jeg så etter linkene til css filene "/ny/templates/rt_hivemind_j15/css/rokslidestrip.css", i dette tilfellet så heter templaten rt_hivemind_j15, rt står for rockettheme. Gikk til rockettheme sine hjemmesider og kikka etter hivemind og vipsom haps.

Om trådstarter ikke har betalt for templaten kan han bli saksøkt. Så jeg håper for gudsskyld at han har betalt. For rockettheme bruker diverse strenger som dem kan søke opp for å sjekke hvem som bruker sidene på nett.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding.

Jeg liker ikke dette aspektet med at det er uklarhet rundt dette om trådstarter har stjålet koden eller ikke, men jeg tar det for gitt at den ikke er stjålet.

Jeg finner ingen henvisninger til opphavet av templaten på trådstarter sin side, er det ingen krav om å kreditere opphavsmenne i dette tilfellet? Selv uten ett krav, hvorfor krediterer trådstarter ikke opphavet på vanlig vis?

Frode

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...