jeg_lyver_mye Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hei! Jeg har 4 sånn.. ajax "spørringer" som henter data fra PHP filer. Og oppdatere noe innhold på siden vært sekund. Den ene er ei klokke, men jeg ser også at noen ganger så henger dette litt etter! altså.. kan gå 1, 2, 3 ..... 6 at den rett og slett ikke henger like fort med! Det skjer sjeldent. Jeg tenker jo fler som er på den siden da vil den kanskje henge enda mer! men jeg vet ikke. jeg bruker jquery. Er det noe man kan gjøre for at dette ikke henger? at det alltid er korrekt? Noen som har erfaringer på dette området? Takk! Lenke til kommentar
nree Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ajax kjøres på klient side, sjekk om php scriptet som printer ut klokken også henger etter (trykk F5 noen ganger). Hvis php scriptet henger etter er det noe med serveren websiden kjøres på, hvis ikke er det dårlig med linje/maskinvare/tilgjengelige resurser på den lokale datamaskinen. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Du burde strengt tatt ta kun 1 spørring ved første oppstart og kjøre lokal javascript timer istedenfor. Du kan ikke stole på at du får oppdatert hvert sekund med høy presisjon... Lenke til kommentar
nree Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Hvis du bruker date() i php burde du vertfall oppdatere hvert 0,5 sekund (sette timeren til 500), men det vil bruke masse kapasitet på webseveren. Derfor vil nok den beste løsningen være måten Largie spesifiserte. Endret 25. august 2008 av Goggen90 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Nei, det kan ta mellom 10-10000ms å få overført data. Det kan hente serveren er overbelasta osv. Og kva med caching? Det er normalt at data oppdateres ein gong i løpet av 30-60 sekunder. Å spør ein anna datamaskin over internett om kva klokka er kvart sekund er galskap. Om du ikkje stoler på klokkeslettet hos klienten så lager du ein algoritme som henter klokkeslettet frå serveren som *forsetter å gå på klienten*. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Jeg kom på noe litt bedre! I steden for å gjøre det hele tiden når det ikke er nødvendig kan jeg heller regne ut når det er nødvendig, så kjøre countdown! Takk! Mener å ha lest noe om å få AJAX spørringer etc. til å kommer først i køen i http greier.. altså.. jeg kan INGENTING om slikt, bare dumt at jeg sier noe mer. men... det var i hvertfall noe om det som gjorde at de responderte vesentlig raskere..... Takk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå