Gå til innhold

Løst: Zonealarm blokker alt

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og prøver og få en pc på nett. problemet er at zonealarmen blokker alt som har med nett å gjøre. jeg vet ikke hva som er galt fordi jeg har sammenlignet instillingene med de andre pcene i huset og de er akkuratt de sammen. det som skjer er at jeg får opp masse blokkerings meldinger av forskjellige ip adresser når jeg prøver og gå på nettet. Og jeg kan jo ikke ta trusted på alle sammen fordi det kommer 16 stykker av gangen.. så er det noen her som har en liten ide om hva som kan være gærent? og gjerne også hvordan man kan fikse det.

Fikk løst det nå..var problem med den nye oppdatteringen til Windows den gjorde at vi måtte gjøre om på noen instillinger.

Endret av Polemos_Theos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når det kommer mange ip-adresser, gjelder det å finne ut hvor de kommer fra. Prøv å skru av alt som kan gjøre at folk får tilgang til pc-en (torrent-klient, spill, online programmer osv.)

Deretter skrur du på ett og ett program, og ser når zonealarm begynner å få kontakt.

Hvis du ikke lykkes, kan det være malware som gjør dette, og da må vi begynne med litt opprensing.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen programer som kjører.. det som skjer er at den liksom spør om den skal gi tilgang til alle IP adresser altså IP nett adresser.

Jeg har ikke noen programer som kjører.. det som skjer er at den liksom spør om den skal gi tilgang til alle IP adresser altså IP nett adresser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...