Gå til innhold

hva kan en 13-åring jobbe som

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tro i din alder, kan du mer eller mindre bare gå til en feks, butikkeier/innehaver og spørre personen ut, om de trenger folk på butikken. Noe direkte søknad for en 13 åring, tror jeg ikke er noe stor vits. Med tanke på at du sikkert har 0 erfaring fra tidligere jobber.

Lenke til kommentar
jeg er en tretten åring som vil ha jobb som for.eks butikk eller reklame jobb i db vg ap. men vet dere ossen man søker på disse jobbene. og om jeg er gammel nok.

hvis du bor i nærheten av meg kan du få deg rydde og vaske jobb oss meg. Har ikke lyst og rydde :p

Men fra spøk til alvår. Mange butikker behøver billig ryddehjelp. Der kommer du inn. Du er ung og har ikke krav på like god lønn som en på 18. Ergo billig før dem bra før deg. Stikk innom forskjellige butikker og spør om dem behøver hjelp.

Ellers hør med posten, vg, ap osv om og gå med avisen. Jeg gikk før posten når jeg var i din aldre og tjente bedre en 18 åring i kassa på rema 1000.

Jeg gikk med avisen mandag-lørdag. gikk før skolen, og det var helt greit, siden det var fast rute. Gikk alt på en time, selv om jeg gikk 2 til 3 rute og vær rute skulle ta 1 time. kjempefint og være kjapp. :)

Lykke til med og finne deg jobb. Fint at unge folk starte tidlig og få seg jobberfaring :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du er 13 år, og det er så vidt jeg vet det yngste du kan være for å være i et ansatt-forhold. Har selv en guttunge på din alder, og han går med reklame: Noen timer hver tirsdag gir ca 100 kr i timen når han er rask. Han vurderer nå å ta på seg flere ruter, og dermed tjene mer penger. Kanskje en ide for deg også? En av fordelene er at du får stor fleksibilitet: Du kan til en viss grad bestemme når du vil jobbe.

Ønsker deg lykke til - det er fint å se at det fortsatt fins unge som er villig til å brette opp ermene og jobbe. Og som ikke forventer direktørtittel i første jobb...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...