Gå til innhold

N95 display, lønnsomt å reparere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må du evt reparere den selv..

Kjøpe display på eBay (koster ca 40 dollar), risikere at du ikke får det til...

evt kjøpe en ny brukt telefon eller en ny telefon..

Når displayet gikk i stykker på min gammle telefon, kjøpte jeg ny mobil med en gang.. Og bestilte ny skjerm for å se om jeg klarer å fikse den :)

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert at det er displayet som er skyld i problemet ditt. Noe som tilsier at du ikke får reparert dette på garanti/reklamasjon? Hvis du følger VF-racing sitt forslag så kan du i allefall være sikker på at du mister all garanti/reklamasjonsrett. Du har tross alt ikke sagt noe om displayet ditt er knust eller om du har utsatt det for fukt/støt/klem osv. Du har kun oppgitt at bakgrunnslyset mangler.

Lenke til kommentar

Telefonen er ca 1,5 år. Hadde den i baklommen når jeg satte meg ned :( Skjermen har ikke noen synlig skade. Som sagt så er det kun bakgrunnslyset som ikke funker ...

Blir vel ny telefon, men hvilken telefon kan hamle opp med N95 ?? Tenkte på E71 men den får litt pes for dårlig kamera ...

-F-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan være mange grunner til at bakgrunns lyset i display ikke virker, om det går på garanti eller ikke er som nevt tidligere her umulig og si.

Selv hadde jeg sendt den inn og sjekket om jeg fikk dekket det på garantien. Gjør det ikke det får du som regel et prisoverslag på hva det koster og fikse den, er den fuktskadet er det ikke sikkert at repreasjon er mulig, men du kommer uansett unna med det med maks 300-400 kr for å få den sjekket, noe jeg hadde kostet på min N95 om det var meg.

Men siden du alt har startet skru på den, så mistenker jeg deg for å ha lyst på ny telefon om det ikke er en enkel jobb og fikse den ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

mistenker meg for å ha lyst på ny tlf? det stemmer det. Ellers hadde jeg ikke giddi å laget en tråd her om dette. Etter mye om å men å søking og leiting så har en del folk kommet frem til at det er noe galt med hovedkort tingen på tlf. Dette går på garantien (det kan skje hvem som helst n95). MEN! hvis man er så uheldig som meg å ha hatt tlf med rundt på tur etc så det har kommet "fuktighet" i tlfn så får man seff ikke noe. Surt mtp at det ikke er fuktigheten som har gjort dette (skjedde jo i et lokale med gassbrennere og langt fra fuktig). Det er vistnok en "coil" på hk som steller til dritten. Så blir en ny maken tlf på meg. Den gammle blir kobla opp mot tvn eller i bilen som gps og en ledning til skjermen. Da får man sendt over nye låter og ringt med den(tvilling).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...