Xecuter Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Hadde en lengre diskusjon i kveld om hva som var rett betydning av en bone/bon-jævel. Jeg har hørt at det er en fra byen, mens noen andre mente det er noe annet for bonde, som igjen er fra landet. Hva er egentlig den rette betydninga av bone/bon-jævel? Merk: Snakker ikke om å bone gulv her altså. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Samme betydning som redneck i USA. Altså en raring fra bondelandet som liker å stille opp teddybjørner på pickupen sin og skyte dem ned med hagle. Gjerne pistrete halvlangt hår og overalls uten noe under også. Endret 24. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Ah , well well. Det er det dere by-gutter kaller oss folk som bor utepå landet og ikke snakker like pent som jeg skriver nå Eller har litt feil dialekt etc. Da er du " bonde jævel " Lenke til kommentar
thadon Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Lurt på hvordan det er i Oslo med bruk av ordet "bonde" som skjellsord, er det normalt der? Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Deleta innlegg Endret 25. august 2008 av eivind1972 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 I de sammenhengene det har blitt brukt mot meg, så har det blitt brukt som at de mener jeg er en trangsynt pjokk-fra-landet, og ikke forstår "by-normer" eller trender. Kastes ofte mot meg når jeg diskuterer FrP med en nyfrelst FrP pode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå