Gå til innhold

[Løst]Z-5500 vil ikke skru på. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og broren min har prøvd å slå på hans Z-5500 surroundanlegg. Vi bruker det til hjemmekinoen, og ikke data. Det fungerte perfekt i går, men ikke i dag, det skjedde bare plutselig. Vi har prøvd å koble til strømledningen i forskjellige stikkontakter, og vi har prøvd forskjellige strømledninger.

Er det noen der ute som vet noe om slikt?

Hvis jeg mangler beskrivelse av problemet eller hva som skjer. Bare spør etter det. Er litt sent nå og ting kan glemmes ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du husket og trykke på strøm kontakten bakpå bass anlegget ja?

Vis denne er skrudd på riktig så kan det være at noe i anlegget har dødd bare siden du har prøvd så mange forskjellige kontakter.

Vis det ikke vil på når du har skrudd på kontakten bakpå anlegget "på" knappen vis du skjønner. Er rett under høytaler ledningene.

Vis ikke det hjelper så ville jeg nok ringt ditt jeg kjøpte anlegget og forklart problemet kan hende det bare har sluttet og fungere.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nå har mitt anlegg død, tenkte jeg skulle låne tråden din siden jeg tror feilen er det samme.

Anlegget skrur seg ikke på når jeg skru på knapen bakpå lyser den ikke rødt på konsollen som de skal gjøre.

Jeg lurte på hvor du får kjøpt nye sikringer og er de vanskelig og bytte?

så slipper jeg og sende inn hele dritten for det er jo et giga anlegg og bære hehe.

Er det sirkingen i anlegget du snakker om ikke sant? ikke det elekriske anlegget?

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Fant den er sånn hvit hylse inni, som da er sirkingen vis jeg forstod deg rett.

Da drar jeg til clas ohlson med en gang de åpner og skaffer en ny sikring.

Håper det fikser problemet hadde vært greit at det begynte og fungere igjen.

Tusen takk for hjelpen

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Min er vist keramisk jeg leste på logitech sin nettside og sånn support så bare sendte enn mail til dem så får jeg en ny gratis, men orker ikke vente flere uker kanskje så jeg drar til clas ohlson og kjøper noen siden de var så billige.

Det fins vist keramiske og glass i disse høytalerne stod det på siden dems.

Vis den har gått så har ivertall noe skjedd for den er kritthvit liksom ikke gjennomiktig i det heletatt.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Åh søren jeg bare kjøpte en ny jeg spurte i den elektrobutikken rett nedenfor og så fant han en ny til meg.

Kosta jo 20 kr bare var veldig billig.

Er det farlig om den ikke er en "treig" sikring?

men anlegget fungerer nå ivertfall så det var vist sikringen da og var lett og bytte.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Ikke farlig nei. Forskjellen på en vanlig sikring og en treig er at den vanlige rykter straks, mens den treige tillater for høy ampere en bitteliten stund før den ryker. Jeg vil tro at det eneste du utfallet av å bruke en vanlig sikring er at den muligens ryker oftere.

Du kan sjekke selv hva du har fått. Om det står 2A er det en vanlig sikring, om det står T2A er det en treig sikring (T står for time delayed).

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ah takk for infoen, jeg sjekket nå og det står T2L 250v eller TL2 250 V

Så får håpe det da er riktig type sikring.

Fungerer ivertfall og det var det viktigste så håper jeg bare ikke ødelegger anlegget vis det er feil sikring.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Takk for hjelpen da satser jeg på at alt vil gå bra.

Vis ikke får jeg bare gå ned til elektro butikken igjen.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...