RJay Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hei Jeg og broren min har prøvd å slå på hans Z-5500 surroundanlegg. Vi bruker det til hjemmekinoen, og ikke data. Det fungerte perfekt i går, men ikke i dag, det skjedde bare plutselig. Vi har prøvd å koble til strømledningen i forskjellige stikkontakter, og vi har prøvd forskjellige strømledninger. Er det noen der ute som vet noe om slikt? Hvis jeg mangler beskrivelse av problemet eller hva som skjer. Bare spør etter det. Er litt sent nå og ting kan glemmes Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Du husket og trykke på strøm kontakten bakpå bass anlegget ja? Vis denne er skrudd på riktig så kan det være at noe i anlegget har dødd bare siden du har prøvd så mange forskjellige kontakter. Vis det ikke vil på når du har skrudd på kontakten bakpå anlegget "på" knappen vis du skjønner. Er rett under høytaler ledningene. Vis ikke det hjelper så ville jeg nok ringt ditt jeg kjøpte anlegget og forklart problemet kan hende det bare har sluttet og fungere. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Prøv og skift sikringen. Den er bakpå subben. Lenke til kommentar
RJay Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Du husket og trykke på strøm kontakten bakpå bass anlegget ja? Jepp. Har tenkt til å sjekke ut den sikringen. Drar sannsynligbis i morgen ut og ser etter ny. I dag er jo alt stengt -.- Lenke til kommentar
RJay Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Nye sikringer løste problemet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hvis ikke skal det nevnes at det er ganske lett å med en feil forandre kilde-inngang. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Dette skjedde med meg også for 3 år siden. Z-5500 hadde plutselig død sikring. Ny sikring kostet hele 1,50 og jeg skulle betale med kort, så jeg kjøpte 10 stk. Så nå har jeg 9 sikringer liggende og slenge et sted Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Nå har mitt anlegg død, tenkte jeg skulle låne tråden din siden jeg tror feilen er det samme. Anlegget skrur seg ikke på når jeg skru på knapen bakpå lyser den ikke rødt på konsollen som de skal gjøre. Jeg lurte på hvor du får kjøpt nye sikringer og er de vanskelig og bytte? så slipper jeg og sende inn hele dritten for det er jo et giga anlegg og bære hehe. Er det sirkingen i anlegget du snakker om ikke sant? ikke det elekriske anlegget? Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Bakpå subben så er det et plastdeksel du kan skru ut, inni der er sikringen. Du får kjøpt nye sikringer på blant annet clas ohlson, bare ta med deg sikringen inn så finner de den riktige. Og nei, det er veldig enkelt å bytte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Fant den er sånn hvit hylse inni, som da er sirkingen vis jeg forstod deg rett. Da drar jeg til clas ohlson med en gang de åpner og skaffer en ny sikring. Håper det fikser problemet hadde vært greit at det begynte og fungere igjen. Tusen takk for hjelpen Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det er en blank glass sylinder med en tråd inni. Du kan se at sikringen er gåen vis den ståltråden inni er røket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Min er vist keramisk jeg leste på logitech sin nettside og sånn support så bare sendte enn mail til dem så får jeg en ny gratis, men orker ikke vente flere uker kanskje så jeg drar til clas ohlson og kjøper noen siden de var så billige. Det fins vist keramiske og glass i disse høytalerne stod det på siden dems. Vis den har gått så har ivertall noe skjedd for den er kritthvit liksom ikke gjennomiktig i det heletatt. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Stemmer at det er en kjeramisk sikring som står i originalt. Det som er verdt å merke seg er at det er en treig sikring. Så ikke bare sjekk ampere, men sørg for at den er treig når du skaffer ny. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Åh søren jeg bare kjøpte en ny jeg spurte i den elektrobutikken rett nedenfor og så fant han en ny til meg. Kosta jo 20 kr bare var veldig billig. Er det farlig om den ikke er en "treig" sikring? men anlegget fungerer nå ivertfall så det var vist sikringen da og var lett og bytte. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Ikke farlig nei. Forskjellen på en vanlig sikring og en treig er at den vanlige rykter straks, mens den treige tillater for høy ampere en bitteliten stund før den ryker. Jeg vil tro at det eneste du utfallet av å bruke en vanlig sikring er at den muligens ryker oftere. Du kan sjekke selv hva du har fått. Om det står 2A er det en vanlig sikring, om det står T2A er det en treig sikring (T står for time delayed). Endret 5. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ah takk for infoen, jeg sjekket nå og det står T2L 250v eller TL2 250 V Så får håpe det da er riktig type sikring. Fungerer ivertfall og det var det viktigste så håper jeg bare ikke ødelegger anlegget vis det er feil sikring. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Høres riktig ut i mine øyne. Det viktigste er uansett at A ikke er høyere og det er ikke noe problem med den du har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Takk for hjelpen da satser jeg på at alt vil gå bra. Vis ikke får jeg bare gå ned til elektro butikken igjen. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå