Splitter Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det er vel ikke til å unngå at jeg også en eller annen gang må gå over til Vista, så hva slags lydkort er best å bruke til Vista 64 bit? På grunn av alle problemene som er rapportert med driverne til Creative, ønsker jeg helst å unngå alle lydkort fra dem. Isteden har jeg sett litt på DETTE kortet. Virker som et veldig spennende kort, og dessuten liker jeg programvaren som er med. Noen som har erfaringer med dette kortet, eller har noen bedre alternativ? Bruksområdene blir spilling og musikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hvorfor bruker du ikke bare det interne lydkortet? Driver problemene med creative har jeg enda ikke oppdaget noe til, bruker vista 64 bit og alt fungerer fint det bruker extreme gamer lydkortet fra creative. Veldig dyrt lydkort du har valgt da, ville heller gått for X-fi extreme gamer eller X-fi extreme sound. X-Fi XtremeMusic X-Fi Xtreme Gamer Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Kjøpe et produkt fra et firma som bevisst pisser på kundene sine, er det siste jeg hadde gjort. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Hvorfor bruker du ikke bare det interne lydkortet? Antar at et eget lydkort gir bedre lyd enn det innebygde. Er jo litt merkelig hvis det ikke skal være noen forskjell fra å bruke et innebyggd lydkort til å bruke et lydkort til over 1000 kroner. Men for all del jeg har ikke peiling. Hvis et innebygd lydkort fungerer like bra, bruker jeg selvfølglig det. Kjøpe et produkt fra et firma som bevisst pisser på kundene sine, er det siste jeg hadde gjort. Hvilket firma tenker du på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det vil gi en forskjell og det er avhengig hvor viktig lyd er for deg. Vis lyd ikke er så utrolig viktig og helt vanlig lyd er greit nok så er det integrerte ofte mer en nok. Han tenkte på creative for de har hatt problemer før med driverne sine til vista 64 bit. Men de har nettop sluppet nye drivere og de fungerer kjempe bra. Du vil alltid få komentarer av folk som vil snakke negativt eller dele meninger uten og begrunne dem sånn som han gjorde. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Vil du ha en begrunnelse? Se i creative sitt forum, se på den lengste threaden, hundrevis av sider om folk som har problemer med creative sine kort. Og det integrerte lydkortet fungerer fint, men det lager en lav shshhhs lyd hvis du skrur opp volumet, noe som kan være plagsomt hvis du ser film eller noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Vil du ha en begrunnelse? Jeg vet godt at det har vært problemer med lydkort driverne i vista, men han burde skrevet sin egen begrunnelse istede for og skrive det korte han skrev om lydkortet. Har alle integrerte lydkort dette problemet vis volumet stilles for høyt? For da burde det jo blitt fikset eller gjort noe med, må volumet stilles veldig for høyt for at dette skal dukke opp? Opplevd dette med høytaler anlegg også når lyde ble stilt for høyt. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Skal du ha nytt internt lydkort er ASUS veien å gå, Creative er ikke veldig intreserte i kundene sine og har fortsatt ikke forbedret driverne sine etter hva jeg vet. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Det vil gi en forskjell og det er avhengig hvor viktig lyd er for deg. Vis lyd ikke er så utrolig viktig og helt vanlig lyd er greit nok så er det integrerte ofte mer en nok. Han tenkte på creative for de har hatt problemer før med driverne sine til vista 64 bit. Men de har nettop sluppet nye drivere og de fungerer kjempe bra. Du vil alltid få komentarer av folk som vil snakke negativt eller dele meninger uten og begrunne dem sånn som han gjorde. Mvh donnieakalefty Synes det er ganske viktig med god lyd ja. Er iallfall ikke fornøyd med lyden jeg har i dag. Vet ikke om dette skyldes høytalerne eller det innebygde lydkortet, men har uansett planer om en kjempeoppgradering til høsten/vinteren, så planen er å bytte begge deler. Hvis forskjellen mellom et eget lydkort og det innebygde lydkortet er ubetydelig, er det selvfølgelig ikke noen poeng i å kaste penger ut av vinduet, men hvis et eget lydkort vil gi meg en bedre lydopplevelse, så er jeg villig til bruke litt ekstra penger på det. Er jo uansett dumt å bruke flere tusen på nytt datautsyr å ikke bli fornøyd med lyden. Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Kjøpe et produkt fra et firma som bevisst pisser på kundene sine, er det siste jeg hadde gjort. Hvilket firma tenker du på? Creative selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå