Gå til innhold

Multifunksjonskriver (laser) til student, maks 1500

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bladet komputer for alle hadde for en stund siden noen tester av blekkskriver og laserskriver for å samenligne driftskostnadene.

dise testen er gjengitt (som pdf filer) i blad nr 12 på cd-en som følger med.

konlusjoen der var at svaet/hvit laser var biligere en blen ,mens farge laser var dyrere.

når jeg så nøye gjenom så virker det som enkelte blekskrivere var biligs , noen blekskriver lå på samme driftskostnadene som laserskriverne og men av laserskriveren var betydlig dyrere i drift .

nytt toner pulver og tromler var vist ganske dyrt i innkjøp

nå har jeg ikke mye peiling på laser men det kan virke som om en farge laser skriver i hvertfall er 2-3 ganger dyrere i innkjøp en en blekskriver

det er noen fordeler med blek fremfor laser :

selv om det også går an å skrive ut bilder på laser så blekskrivere anbefalt til fotoutskrifter

enkelte produsenter av blekskrivere ( Canon og Epson) har også muligheter til å skrive direkte på cd/dvd plater laget for det .

fordeler med laser :

de skal være raskere på selve utskriften

jeg sitter personlig med det inntrykket at denne forskjellen er ganske marginal nå.

her er prisoversikten hos komplett.no

du må velge de forskjelige kardiologiene for å sammenligne.

hvis du ender opp med en blekkskriver så anbefaler jeg at du velger en med separate farge patroner slik at du faktisk bare bytter den fargen som er tom.

som merke har det vært canon og hp som har vær best i test nå over flere år med epson like bak

Lenke til kommentar

butikkene har kanskje noen få igjen

siden det er lagt til noen ekstra bokstaver i modellnavnet så er det kanskje en oppgradert modell

multicom prisliste

langt over 1500 kr for multiplikasjons laser.

også prisliste fra multicom

det virker som det er vanskelig å finne en multifunksjons laserskriver med farger i den prisklassen , mens for blek skriver ar utvalget bra .

noen var faktisk under tusen kr

multifunsksjons skrivere fra komplett

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...