Gjest Dame39 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Min samboer har en sønn på 10 som er helt umulig,han gjør akkurat som han vil!Jeg har prøvd å sette grenser for han,men på meg hører han ikke.Det hender stadig at han stanger og presser hodet sitt mot magen min hvis han og samboeren min har kranglet,da går det utover meg.Eller at han presser hodet sitt mot magen min,bare for å gjøre meg sint og det klarer han,men da gir han seg jo ikke.Og jeg synes det er kjempeekkelt og det kiler når han presser hodet sitt mot magen min sånn!En kveld var han og jeg hjemme alene,og jeg satt i sofaen,så plutselig borret han han hodet mot magen min helt uten videre!Jeg sa til ham,men det var til døve ører.Her om dagen gjorde han det mens jeg satt i sofaen og slappet av,da endte det med at det ble for mye press magen min og jeg fikk prompa.Det var utrolig flaut og jeg ble sint og gikk inn på soverommet og låste døra.En annen ting som er irriterende,er at han griner seg til å massere føttene mine med en gang når jeg kommer inn døra etter jobb.Men samboeren min sier at det er bare for å få oppmerksomhet.Jeg går som regel med nylonstrømper på jobben,og når jeg kommer hjem da så vil jeg helst at ingen skal ta på føttene mine,men han griner seg til det hver gang,og jeg godtar for å beholde husroen!Han kan sitte opptil en time og massere,klemme og kikke under føttene mine samtidig som han sier at jeg har tåfis,og han ser at jeg er pottesur!Jeg får ikke tid til mannen i det hele tatt,og den gutten vil ødelegge forholdet mellom oss tror jeg.!Er helt på gråten av dette,hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Blindgate Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Faren til guttungen virker totalt fraværende. Han må da ta affære når sønnen har gått helt løpsk? Prat med han og få han til å forstå alvoret. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Faren til guttungen virker totalt fraværende. Han må da ta affære når sønnen har gått helt løpsk? Prat med han og få han til å forstå alvoret. Det samme tenkte jeg da jeg leste innlegget. Han bør da forstå hvor lite hyggelig du synes det er at sønnen hans oppfører seg på den måten! Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg tror at det er viktig for deg og samboeren din å snakke sammen. Dere må begge fremstå som tydelige voksne og han må støtte deg på dine meninger. Men det kan jo være at gutten vil ha litt oppmerksomhet fra deg, og at han er usikker på deg. Barn har da lett for å presse og presse til de får en reaksjon. Prøv å være før han, lag avtaler. Si at du vil ha en halv time på sofaen alene når du kommer hjem så skal dere gjøre noe han setter pris på etterpå. spille et spill, lage middag sammen eller hjelp med lekser.. Gutten er 10 år gammel, så det er går fint å snakke med han om det å stange/presse hodet i magen. Forklar han at du synes det er ubehagelig. Spør om han har noen forslag til hva han kan gjøre isteden når han egentlig har lyst til å presse hodet i magen. Spør hvorfor han gjør det, om det er fordi han er sint eller fordi han vil ha kos eller hva. Hjelp han med å finne ord til hva han kan si når disse følelsene dukker opp. Kanskje han kan presse hodet inn i en pute? Det er suuuuuuper viktig å snakke om disse tingene i en ROLIG situasjon, der dere har en rolig og god tone i stemmen( ikke ta disse samtalene midt i en situasjon). Pass på at han får forstelse for at det er lov å bli lei seg og søke trøst eller bli sint eller ha behov for nærhet. Men snakk om og gjerne øv på hva man gjør og hva man sier i situasjoner som er ubehagelige. Når dere evetuellt øver på slike situasjoner er det fint å ha en morsom/humoristisk tone (i tillegg til at han forstår at dere tar dette på alvor). Og gjerne avslutt slike samtaler/øvelser med klemmer og kos i sofaen(gjerne med innslag av noe spesiell godis) så dette blir sett på noe positivt. snakk med samboeren din om at du kanskje er den som kommer med det positive så kan kanskje disse opplevelsene føre til et bedre forhold mellom deg og gutten (og hvis alle deltar vil dere alle kanskje oppleve bedre samhandling?) Det kan jo være at gutten har fetisj for føtter, det er i allefall også viktig snakke med han om dette og forklare at ikke alle synes at det er greit at noen bare "forsyner" seg av føttene. hjelp han til å finne ut hvordan man må gå frem for å gi noen en fotmasasje (still gjerne ledende spørsmål). spør også skolen om det er noe de har lagt merke til.. Lenke til kommentar
Gjest Dame 39 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ja det er kanskje sant det du sier,at han kan ha fetisj for føtter.Når jeg kommer hjem fra jobben,så setter han seg i enden av sofaen og tar tak i føttene mine og begynner å massere dem med ansiktet sitt helt oppunder hælen min for å kikke meg under føttene.Jeg synes det er kjempeekkelt,men jeg godtar det for å beholde husroen.Slik kan han sitte med føttene mine i opptil en time.Så pleier han å stikke nesen sin mellom stroretåa gjennom nylonstrømpa for å lukte.Slikt går jo ikke an,og jeg er pottesur hver gang han gjør det!Det må jo lukte av de når jeg har vært på en hel dag.Er det normalt å holde på sånn da? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Nei jeg vil ikke si det er normalt... Går det ikke ann å snakke med faren? Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ikke normalt i det hele tatt.. Veit du om han gjør dette med andre? Du må bare sette grenser og ikke godta dette. Si til han at du ikke liker det og gjør noe annet med han isteden.. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Dette er vel heilt normalt for ein 10-åring? Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg syns nå ikke du skal gi etter på de tingene, men så er ikke jeg i noen foreldre posisjon heller så jeg er ingen ekspert Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Sikker på at han ikke har en sinnslidelse eller no a? Aldri hørt om noen 10åringer som gjør noe sånt. =S Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Snakk med faren om det, og få han til å få disiplin på ungen sin. Men det treng ikkje nødvendigvis vera lett, når han har mest sannsynleg har oppdrege han "feil" heile livet sitt. Bank litt vett inni skallen på faren. Lenke til kommentar
Gjest Dame 39 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ja det er veldig lite behagelig,når jeg kommer hjem fra jobb og endelig får av meg skoa så skal han begynne å massere og kikke meg under føttene!Det er heller ikke uvanlig at han pluselig legger ansiktet sitt på magen min og lager prompelyder med munnen,og det er utrolig ekkelt! Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Dette kan du da ikke finne deg i! Fortell snørrvalpen hvor skapet skal stå. Dersom typen din ikke støtter deg i dette, er han ikke noe for deg. Såpass respekt bør han ha for deg... Lykke til! Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Høres ut som 10-åringen har en ting for føtter. Men det betyr ikke at han skal få lovt til å gjøre det på deg hvis du føler det er ubehagelig. Syns dere burde snakke med han om lyster og at man ikke skal gjøre ting mot andre hvis dem ikke vil. Dere burde og snakke med han om det å borre hodet i magen, han må få konsekvenser av det han gjør. Hvis 7-åringen til sambo gjør noe galt og sambo ikke er der der og da er det jeg som tar opp saken med han. Og sammen med sambo finner en "straff" eller konsekvens vil jeg kalle det (f.eks. ikke lov å spille psp. men dette gjelder bare på regler han bryter) altså du kan ikke straffe barnet for noe han ikke vet er lov. Men har han blitt fortalt at det her er nei-nei og gjør det igjen. DA først av syns jeg man skal ta tak i det. Så gjør en avtale med gutten at han ikke får borre hode i magen din, og gjør han det igjen har dere en straff dere har blitt enig om! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Et par tulleinnlegg er slettet. Ønsker dere å delta ser vi helst at dette saklig. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Enig med de andre her. Fikk litt småfrysninger da jeg leste dette. Tror ikke den 10-åring er helt god i hodet sitt. Som noen andre har sagt før, prøv å løse dette problemet med sambo og eventuelt gi han straff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå