Gå til innhold

Div problemer med internett på PC

Anbefalte innlegg

Har et par problemer med den nye bærbarn:

1: Må alltid aktivere WLAN på Wireless Status Option får hver gang jeg starter den. Hvordan slipper jeg dette?

2.Hver gang jeg logger av/legger ned lokket og tar det opp igjen/logger på igjen er jeg bare koblet med begrenset tilgang og må koble fra nettverket for å så koble til igjen.

Gjelder Vista Home Premium

Er en Fujitsu Siemens 320gb 4GB RAM

På forhånd takk for alle svar.

MVH Jon Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Dette er noe du muligens kan stille inn i bios, at WLAN skal være default ON/Active. Ellers kan du se på kontrollpanelet etter instillinger, men tror det kan aktiveres i bios. (det gjør det iallefall på endel HP bærbare.

2: Dette er pga at pc'en prøver å spare mest mulig strøm når du lukker lokket, derfor blir bla. WLAN deaktivert, det du kan gjøre er å se på strøminstillingene på pc'en. Eventuelt kan du prøve å trykke på reparere tilkoblingen hver gang, det skal egentlig holde med å gjøre det.

Lenke til kommentar
1: Dette er noe du muligens kan stille inn i bios, at WLAN skal være default ON/Active. Ellers kan du se på kontrollpanelet etter instillinger, men tror det kan aktiveres i bios. (det gjør det iallefall på endel HP bærbare.

Takk for svar.

Hvordan stiller jeg på default i bios. (Er rimelig grønn på dette området)

2: Dette er pga at pc'en prøver å spare mest mulig strøm når du lukker lokket, derfor blir bla. WLAN deaktivert, det du kan gjøre er å se på strøminstillingene på pc'en. Eventuelt kan du prøve å trykke på reparere tilkoblingen hver gang, det skal egentlig holde med å gjøre det.

Ok skal lete igjennom instillingene. Reparer funker forresten ikke...

Lenke til kommentar

24-timers regel på bumping, vi sitter ikke her standby for å hjelpe deg.

Du må lete litt i bios, jeg har ikke en slik maskin foran meg.. men det skal ikke være spesielt vanskelig å finne.. du kan jo også prøve å google, kan være at du finner noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...