anderfo Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Den nye bærbaren med 15,4" widescreen virker jo som et bra kjøp (husk å velge online-kjøp og litt mindre service så synker prisen drastisk). Men det er litt rart at spesifikasjonene sier 256MB RAM standard mens hvis du går inn for å kjøpe må du betale nesten 800kr ekstra for 256MB.. http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/..._inspn_8500.htm Lenke til kommentar
DonkeyKong Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Den nye bærbaren med 15,4" widescreen virker jo som et bra kjøp (husk å velge online-kjøp og litt mindre service så synker prisen drastisk).Men det er litt rart at spesifikasjonene sier 256MB RAM standard mens hvis du går inn for å kjøpe må du betale nesten 800kr ekstra for 256MB.. http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/dhs/products/model_inspn_inspn_8500.htm Dette er typisk Dell når de skal ha kampanjer. Men jeg syntes tilbudet var så godt at jeg kjøpte maskinen allikevel. Det kom seg på kr 14476,- med frakt. Dette er spec`ene jeg valgte: Standard komponenter: Sound Blaster Pro kompatibel 3D Lyd Innebygd mikrofon og høyttalare 1 Modular Bay f.eks. DVD-ROM/FDD Smart Lithium Ion Batteri Inspiron 8500, Vekt fra 2,7 kg Mobile Intel® Pentium® 4 processor featuring Intel® SpeedStep technology 2.0 USB-ports & 1 S-video out Service - les mer >: 1 års henteservice. Standard på denne modellen (-NOK - 3,708 kr) Complete Care: Inngår ikke Prosessor: Mobile Intel® Pentium® 4 prosessor - M 1,9GHz Minne: 256MB DDR RAM/266MHz (1x256MB) (+ NOK 730 kr) Farge: Grafhite Swirl Skjerm: VT - 15,4'' TFT WSXGA+ (1680*1050) Monitor: Inngår ikke Harddisk: 40GB Ultra DMA/ATA 100 (5400RPM). Anbefalt av Dell (+ NOK 372 kr) Grafikkort: 64MB DDR nVidia GeForce4 4200 GO AGP 4X (+ NOK 496 kr) Enhet for Media Bay: DVD-ROM 8X Bæreveske: Inngår ikke Dockingstation: Inngår ikke Operativsystem: MS Windows XP Home Programvare: MS Works 7.0 Sprog på operativsystem og programvare: Norsk Installationstjenester, på stedet: Inngår ikke Printer: Inngår ikke Kabel: Inngår ikke Kamera: Inngår ikke Dell 3200MP Transportabel Video Projector: Inngår ikke Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg vurderer omtrent de samme spesifikasjonene, men tenkte meg 512MB RAM og CDRW. Kanskje også ekstra høy oppløsning på skjermen, for det var så billig.. Lenke til kommentar
stianrp Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Har også bestilt 8500, måtte bare ha widescreen! Er bare spent på om Dell klarer å levere til datoen de lover?? 7/4-03! Tips: Ram er dobbelt så dyrt hos Dell enn andre steder!!! Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Har også bestilt 8500, måtte bare ha widescreen! Er bare spent på om Dell klarer å levere til datoen de lover?? 7/4-03!Tips: Ram er dobbelt så dyrt hos Dell enn andre steder!!! Er det en enkel jobb å sette inn en billigbrikke selv på en bærbar? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Har også bestilt 8500, måtte bare ha widescreen! Er bare spent på om Dell klarer å levere til datoen de lover?? 7/4-03!Tips: Ram er dobbelt så dyrt hos Dell enn andre steder!!! Er det en enkel jobb å sette inn en billigbrikke selv på en bærbar? som regel er det da enkelt å sette inn mer ram til bærbare pcer.. på de fleste bærbare er det jo bare å skru opp et lokk undersiden. Lenke til kommentar
DonkeyKong Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Har også bestilt 8500, måtte bare ha widescreen! Er bare spent på om Dell klarer å levere til datoen de lover?? 7/4-03!Tips: Ram er dobbelt så dyrt hos Dell enn andre steder!!! Jeg har også tenkt å sette inn litt ram selv etterhvert. Når bestilte du maskinen? Og hvilken farge valgte du? Jeg kunne egentlig tenkt meg maskinen i en komplett sølvfarge, men dette går visst ikke an i Norge. Tror dette er standard hvis du bestiller i USA, og at du må betale ekstra hvis du f.eks skal ha graphite swirl. Lenke til kommentar
stianrp Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg bestilte den 14/3! Kom på 24000,- med 256MB RAM uten 3 år service. Har bestilt 1GB RAM hos komplett som jeg skal sette inn når jeg får den. Det er like enkelt å bytte RAM på bærbar som på stasjonær. Dessuten står det bra forklart i bruksanvisningen også! Det jeg er usikker på er hvorvidt Dell klarer å levere til rett tid? På ordrestatus står det "før produksjon" Noen som har erfaringer med dell og leveringstid?? Den kommer jo når den kommer, men det skulle jo helst vært i går...... :wink: Lenke til kommentar
stianrp Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg valgte venice blue, men dette er jo snapp-on fargedeksler. Ved å ta av dekselet blir den sølvfarget! :smile: Det sa dem hos dell ivertfall. Lenke til kommentar
DonkeyKong Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg bestilte den 14/3! Kom på 24000,- med 256MB RAM uten 3 år service. Har bestilt 1GB RAM hos komplett som jeg skal sette inn når jeg får den. Det er like enkelt å bytte RAM på bærbar som på stasjonær. Dessuten står det bra forklart i bruksanvisningen også! Det jeg er usikker på er hvorvidt Dell klarer å levere til rett tid? På ordrestatus står det "før produksjon" Noen som har erfaringer med dell og leveringstid?? Den kommer jo når den kommer, men det skulle jo helst vært i går...... :wink: Hvilken ram kjøpte du? Lenke til kommentar
stianrp Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 2x Crucial DDR SO-SIMM PC2100 512MB CL 2,5 hos komplett. Pris kr 2530,- Lenke til kommentar
ADSL768/128 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hei til dere som har bestilt 8500. Kunne dere tatt bry med å skrive et lite innlegg når dere har fått og testet maskinen en stund. Er også interresert i denne maskinen, da med 1Gb minne fra Komplett. Men valget står fortsatt mellom denne og en Acer TravelMate 803LCI, Intel® Centrino™ Mobile Technologies Intel® Pentium® M 1,6 GHz, 1024MB DDR SDRAM, 15" TFT Display, ATI Mobility Radeon 9000 - 64 MB DDR VRAM video minne, 8/4/24/8x CD-RW/DVD, 40GB harddisk og Windows XP kr. 28000,- ink. mva Valgets kvaler, sukk. Dyrt er det også!!! mvh kjetil Lenke til kommentar
Caballero Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hei. Jeg fàr maskinen 03/04! Bor i Spania, og har bestillt for ganske mye billigere (dvs fàr mer for samme prisen som hjemme). Studerte prisene veldig nòye, og fant at selv om euroen gikk kraftig opp, kommer det til à bli billigere herfra. Har bestillt med 3 àrs internasjonal dagen etter (den dyreste), 2.2 GhZ, 40Gb, beste skjermtypen, cd-combo, 64 mb skjermkort, xp osv. til under 24 000 kr, som i tillegg blir levert tidligere hnn her hjemme.. for en gangs skyld ikke dumt à bo i spania.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Nå har Dell.no oppdatert spesifikasjonene, så 256MB RAM er standard! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå