Gå til innhold

Inspiron 8500

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den nye bærbaren med 15,4" widescreen virker jo som et bra kjøp (husk å velge online-kjøp og litt mindre service så synker prisen drastisk).

Men det er litt rart at spesifikasjonene sier 256MB RAM standard mens hvis du går inn for å kjøpe må du betale nesten 800kr ekstra for 256MB..

http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/dhs/products/model_inspn_inspn_8500.htm

Dette er typisk Dell når de skal ha kampanjer. Men jeg syntes tilbudet var så godt at jeg kjøpte maskinen allikevel. Det kom seg på kr 14476,- med frakt. Dette er spec`ene jeg valgte:

Standard komponenter: Sound Blaster Pro kompatibel 3D Lyd

Innebygd mikrofon og høyttalare

1 Modular Bay f.eks. DVD-ROM/FDD

Smart Lithium Ion Batteri

Inspiron 8500, Vekt fra 2,7 kg

Mobile Intel® Pentium® 4 processor featuring Intel® SpeedStep technology

2.0 USB-ports & 1 S-video out

Service - les mer >: 1 års henteservice. Standard på denne modellen (-NOK - 3,708 kr)

Complete Care: Inngår ikke

Prosessor: Mobile Intel® Pentium® 4 prosessor - M 1,9GHz

Minne: 256MB DDR RAM/266MHz (1x256MB) (+ NOK 730 kr)

Farge: Grafhite Swirl

Skjerm: VT - 15,4'' TFT WSXGA+ (1680*1050)

Monitor: Inngår ikke

Harddisk: 40GB Ultra DMA/ATA 100 (5400RPM). Anbefalt av Dell (+ NOK 372 kr)

Grafikkort: 64MB DDR nVidia GeForce4 4200 GO AGP 4X (+ NOK 496 kr)

Enhet for Media Bay: DVD-ROM 8X

Bæreveske: Inngår ikke

Dockingstation: Inngår ikke

Operativsystem: MS Windows XP Home

Programvare: MS Works 7.0

Sprog på operativsystem og programvare: Norsk

Installationstjenester, på stedet: Inngår ikke

Printer: Inngår ikke

Kabel: Inngår ikke

Kamera: Inngår ikke

Dell 3200MP Transportabel Video Projector: Inngår ikke

Lenke til kommentar
Har også bestilt 8500, måtte bare ha widescreen! Er bare spent på om Dell klarer å levere til datoen de lover?? 7/4-03!

Tips: Ram er dobbelt så dyrt hos Dell enn andre steder!!!

Er det en enkel jobb å sette inn en billigbrikke selv på en bærbar?

Lenke til kommentar
Har også bestilt 8500, måtte bare ha widescreen! Er bare spent på om Dell klarer å levere til datoen de lover?? 7/4-03!

Er det en enkel jobb å sette inn en billigbrikke selv på en bærbar?

som regel er det da enkelt å sette inn mer ram til bærbare pcer..

på de fleste bærbare er det jo bare å skru opp et lokk undersiden.

Lenke til kommentar

Jeg har også tenkt å sette inn litt ram selv etterhvert. Når bestilte du maskinen? Og hvilken farge valgte du? Jeg kunne egentlig tenkt meg maskinen i en komplett sølvfarge, men dette går visst ikke an i Norge. Tror dette er standard hvis du bestiller i USA, og at du må betale ekstra hvis du f.eks skal ha graphite swirl.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte den 14/3! Kom på 24000,- med 256MB RAM uten 3 år service. Har bestilt 1GB RAM :D hos komplett som jeg skal sette inn når jeg får den. Det er like enkelt å bytte RAM på bærbar som på stasjonær. Dessuten står det bra forklart i bruksanvisningen også!

Det jeg er usikker på er hvorvidt Dell klarer å levere til rett tid? På ordrestatus står det "før produksjon" Noen som har erfaringer med dell og leveringstid?? Den kommer jo når den kommer, men det skulle jo helst vært i går...... :wink:

Lenke til kommentar
Jeg bestilte den 14/3! Kom på  24000,- med 256MB RAM uten 3 år service. Har bestilt 1GB RAM :D  hos komplett som jeg skal sette inn når jeg får den. Det er like enkelt å bytte RAM på bærbar som på stasjonær. Dessuten står det bra forklart i bruksanvisningen også!

Det jeg er usikker på er hvorvidt Dell klarer å levere til rett tid? På ordrestatus står det "før produksjon" Noen som har erfaringer med dell og leveringstid?? Den kommer jo når den kommer, men det skulle jo helst vært i går...... :wink:

Hvilken ram kjøpte du?

Lenke til kommentar

Hei til dere som har bestilt 8500. Kunne dere tatt bry med å skrive et lite innlegg når dere har fått og testet maskinen en stund. Er også interresert i denne maskinen, da med 1Gb minne fra Komplett. Men valget står fortsatt mellom denne og en Acer TravelMate 803LCI, Intel® Centrino™ Mobile Technologies Intel® Pentium® M 1,6 GHz, 1024MB DDR SDRAM, 15" TFT Display, ATI Mobility Radeon 9000 - 64 MB DDR VRAM video minne, 8/4/24/8x CD-RW/DVD, 40GB harddisk og Windows XP kr. 28000,- ink. mva

Valgets kvaler, sukk. Dyrt er det også!!!

mvh

kjetil

Lenke til kommentar

Hei. Jeg fàr maskinen 03/04! Bor i Spania, og har bestillt for ganske mye billigere (dvs fàr mer for samme prisen som hjemme).

Studerte prisene veldig nòye, og fant at selv om euroen gikk kraftig opp, kommer det til à bli billigere herfra.

Har bestillt med 3 àrs internasjonal dagen etter (den dyreste),

2.2 GhZ, 40Gb, beste skjermtypen, cd-combo, 64 mb skjermkort, xp

osv. til under 24 000 kr, som i tillegg blir levert tidligere hnn her hjemme..

for en gangs skyld ikke dumt à bo i spania..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...