Gå til innhold

Hvilken konsoll skal jeg velge?

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Selv har jeg båade ps3 og xbox360

ps3 for de exclusivene jeg bare må spille og 360 som en slags "testmaskin", hvor jeg laster ned og tester ut spill.

Ingen oppfordringer her. Bare fakta for å gi litt innsikt kanskje? Lol.

Uansett, lykke til med valget ;)

Endret av Onslaught
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil nok si at PS3 begynner å vise et framtidig potensiale som Xbox ikke gjør, mest angående brukerdefinert innhold. Enten det er maps til UT3, eller spill som LittleBigPlanet og kommunikasjonsplattformer som Home.

I framtiden vil du nok stadig få mer muligheter til å skreddersy din konsoll på PS3.

Når det gjelder spill så begynner dette argumentet å bli meningsløst. Nesten alt er multiplatform nå uansett. Enten det er Final Fantasy, Resident Evil eller Grand Theft Auto.

Og enten du liker det eller ikke så har Playstation bevist mye lenger varighet med konsollene sine, mens Xbox fra starten av har demonstrert at de ikke varer særlig lenge. Nå virker det nesten som Xbox har fått alle sine store titler, og jeg blir ikke overasket om vi snart hører om den neste Xboxen isteden, etter at Fable 2 og Final Fantasy XIII har kommet ut.

Lenke til kommentar

Skal du ha en spillmaskin, kjøp 360. Skal du ha en Blu-ray spiller, kjøp PS3.

Slik synes jeg situasjonen er pr i dag i spillmarkedet.

PS3 er en god spillmaskin, men mangler i mine øyne de helt store eksklusive titlene. Begge maskinene har gode titler på vei eksklusivt, så man bør egentlig bare se på slipplister hva som appellerer mest til deg.

Kjøp deg en PS3 i dag, ettersom det er tydelig den maskinen som virker mest interessant for deg. Men vil også anbefale deg å plukke opp en 360 etter hvert for en 1600 spenn (Arcade). Slik sett er du berget uansett hvilke god spill som kommer.

Vil også påstå at å velge spillmaskin ut ifra utseende blir rimelig feil, men PS3 er en lekker maskin. Men synes også selv at 360 Elite og Halo edition er pene maskiner.

Edit : med tanke på framtids potensiale og hardware, så er dette en diskusjon som bare kommer til å føre til fruktløs skittslenging fra begge leire.

Det er påstander med "dokumentasjon" fra mange kilder som peker i begge retninger der.

Men begge maskinene har sin styrker og svakheter, og grovt sett kan man si at PS3 har en potensielt kraftigere CPU, mens X360 har en potensiell kraftigere GPU (grafikk prosessor).

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Tror aldri eg har sett ein gamer PC som tar seg noe særlig godt ut noensted ;)

Om det var det du meinte :p

hehe... nei, mente at hvis han har planer om å kjøpe konsoll etter utseende, kan han la være å kjøpe i det hele tatt, fordi da har han ikke helt tatt poenget.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Sier ikke at jeg kjøper kun etter utseende... nevner design også, det er viktig at maskinen er designet slik jeg liker. F.eks kontrollen. Er ikke no fan av xbox-designet, så om xbox og ps3 er omtrent like på de områdene jeg synes er viktigst, går jeg for PS3 som jeg synes er råstilig ;)

Men nå har jeg fått mange meninger, og tror jeg skal klare å ta valget nå. :) Får ikke svar på de spesifikke spørsmålene uansett :p

Lenke til kommentar
Tror aldri eg har sett ein gamer PC som tar seg noe særlig godt ut noensted ;)

Om det var det du meinte :p

hehe... nei, mente at hvis han har planer om å kjøpe konsoll etter utseende, kan han la være å kjøpe i det hele tatt, fordi da har han ikke helt tatt poenget.

Sier ikke at jeg kjøper kun etter utseende...

...sier ikke jeg heller det (kranglefant)

Lenke til kommentar
Hvis du skal kjøpe konsoll etter utseende, kan du etter min mening holde deg til pc :/ skal du kjøpe konsoll etter ytelse og generell brukervennlighet vil jeg anbefale xbox360 (uten å ha prøvd PS3 nevneverdig). Av FPS "rollespill" kan du jo ta en titt på Assasins Creed o.l. =)

Edit: Spill kan du da kjøpe fra CDon.com... billig og uten fraktkostnader

For en tulling du er. Utseende på en pc er ikke mye bra. Så anbefaler du 360 siden du ikke har prøvd PS3? FPS rollespill Asssasins Creed? Assasins Creed er et tredjepersons snike/action eventyr spill. Veit du hva FPS står for? Cdon.com er ikke veldig billig, så har dem dessuten frakt. Jeg bestilte senest i dag!

Lenke til kommentar
Tror jeg skal gjøre det samme... slapp toll sist gang jeg bestilte noen spill derfra, gjør man det på PS3 tro?

Edit: finner bare 80gb rundt omkring...hvor finner jeg den som er bakoverkompatibel? Er den mye dyrere?

Yez, de skriver en lavere sum enn tollgrensen på 200kr uansett. Tror det blir slit å finne en 80gb for en reasonable sum som kan kjøre PS2-spill.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Ops, åpnet nettopp et nytt emne for å spørre om nesten det samme :p

Men da snakker vi nok PS3 fra VG+!! kun betale prisen de oppgir for varene og frakt?;D konge

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

765 kr kun for frakt? Det var ikke lite. Men sparer vel fortsatt på å handle der. Helt sikker på at jeg slipper toll? Alle jeg har hørt med slapp toll på spill, men dette er små pakker, vet ikke hvordan det blir med en stor pakke ?

Lenke til kommentar

Altså, de setter automatisk $20 eller $30 på pakken, og sender fra en hjemmeaddresse i Canada. Tollvesenet i Norge KAN åpne pakken og tolle deg for ditt og datt, om du har veldig uflaks. Selv om det er en kvittering med i pakken så er den sendt fra en hjemmeaddresse og markert som gave i tillegg, om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
765 kr kun for frakt? Det var ikke lite. Men sparer vel fortsatt på å handle der. Helt sikker på at jeg slipper toll? Alle jeg har hørt med slapp toll på spill, men dette er små pakker, vet ikke hvordan det blir med en stor pakke ?

må du tenke deg at du ikke har garanti eller noe, når du handler fra utlandet. går den, så går den for å si det sånn. Jeg ville kjøpt norsk bare for å være sikker. selv om du ikke får noen med Bc her da, desverre.

Lenke til kommentar
Hvis du skal kjøpe konsoll etter utseende, kan du etter min mening holde deg til pc :/ skal du kjøpe konsoll etter ytelse og generell brukervennlighet vil jeg anbefale xbox360 (uten å ha prøvd PS3 nevneverdig). Av FPS "rollespill" kan du jo ta en titt på Assasins Creed o.l. =)

Edit: Spill kan du da kjøpe fra CDon.com... billig og uten fraktkostnader

For en tulling du er. Utseende på en pc er ikke mye bra. Så anbefaler du 360 siden du ikke har prøvd PS3? FPS rollespill Asssasins Creed? Assasins Creed er et tredjepersons snike/action eventyr spill. Veit du hva FPS står for? Cdon.com er ikke veldig billig, så har dem dessuten frakt. Jeg bestilte senest i dag!

les litt oppover så får du svar på det første der. ja, jeg anbefaler xbox fordi jeg synes det er knall. har ikke prøvd PS3 stort, så den kan jeg ikke anbefale (got it?). I assasins creed spiller du en snikmorder på 1190-tallet...etter min oppfatning er det både rollespill og "first person shooter" (selv om det er lite pistoler innvolvert). Cdon har mange gode tilbud jo, men de ligger ikke på førstesida og venter på deg. På den siste må jeg innrømme du har rett... men ærlig talt, hvem bryr seg om en frakt på 29 kroner?

dessuten, hvis det er så dyrt og fælt med frakt, hvorfor bestiller du selv derifra da?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Akrabra: du får ikke BC (backward compability?) på videogamesplus heller, er jo den med 80gb her og...

Shifty: er du sikker? :S

Hvordan er garantien til videogamesplus? Hvis noe er galt med maskinen? alt jeg har eid av nintendo-maskiner har det aldri vært noe tull med, vet ikke om noe kan skje med PS3...? er ikke verdt det å betale noen hundrelapper mindre om jeg har null garanti på maskinen...

Lenke til kommentar
skal du kjøpe konsoll etter ytelse og generell brukervennlighet vil jeg anbefale xbox360

les litt oppover så får du svar på det første der. ja, jeg anbefaler xbox fordi jeg synes det er knall. har ikke prøvd PS3 stort, så den kan jeg ikke anbefale (got it?).

Poenget er at du ikke er i en posisjon hvor du kan anbefale Xbox 360 på grunnlag av ytelse og generell brukervennlighet. Dette er fordi du ikke har testet PS3 skikkelig, og kan altså ikke sammenligne disse to konsollene. Uansett trenger du kilder på at Xbox 360 har bedre ytelse enn PS3, og det finner du ikke.

Lenke til kommentar
Skal du ha en spillmaskin, kjøp 360. Skal du ha en Blu-ray spiller, kjøp PS3.

Slik synes jeg situasjonen er pr i dag i spillmarkedet.

Støttes, har selv både PS3 & 360 og det er ingen tvil om hvilken av de som som brukes mest som spillemaskin.

Sitter selv med begge 2, og føler det anderledes. Så er vel smak og behag. = )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...