Gjest medlem-98070 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Vurderer å kjøpe ny spillkonsoll. Har ikke kjøpt noe siden GameCube! Og det er vel ca 6 år siden... FIFA er yndlingsspillet mitt. Stort sett bare spilt på PC, men hatt en del PC-trøbbel og er lei av lagging/miste data pga virus. Derfor kom jeg på tanken å kjøpe meg en ny spillkonsoll med FIFA, og i samme slengen prøve ut en del nye spill! Min formening om de 3 nye konsollene: Wii: selvom jeg stort sett bare har spilt Nintendo før i tiden, er jeg litt skeptisk. Har Zelda til GC, og finner dermed ingen typiske Nintendo-spill jeg skal velge Wii for å spille... Mario Galaxy virker jo ok, men har kanskje spilt meg lei av Mario på N64 og GC. Hadde jeg hørt om et lovende kommende eksklusivt Nintendo-spill som et nytt Zelda hadde jeg kanskje valgt Wii Zelda er jo bra! Men selve konsollen synes jeg virker litt merkelig, vet ikke om jeg trives med det nye styresystemet. Prøvd mario galaxy og jeg kan si jeg foretrekker å spille Mario på gammeldags måte. Hvilke spill er virkelig bra med den nye styremåten? XBOX 360: Aldri spilt XBOX... vet ikke mye om den. Best grafikkmessig? Har den noe unikt? PS3: Har aldri eid noen PS før, så frister å kjøpe PS3 Den er elegant, mange PS-titler jeg aldri har hatt mulighet til å eie virker interessante, og jeg liker den klassiske kontrollen. Foreløpig er jeg mest interessert i PS3, men vet ikke hvilken PS3. Vil kunne spille eldre PS-spill men har hørt det er dårlig å spille PS2-spill på PS3 men at PS1-spill funker? De forskjellige versjonene har så og så mye GB, hva legger man inn på harddiskene? Anbefal gjerne spill til konsollene! Er litt kresen på spill, men liker FIFA, EA skatespillet, Soul Calibur, Resident Evil, Guitar Hero... kunne tenke meg å prøve et nytt og bra FPS spill, rollespill/eventyrspill, og GTA (har aldri spilt)!! Er samtlige konsoller gode som DVD-spillere forresten? Postet her så eiere og fans av alle konsoller kan komme med meninger Har ikke mye peiling på dagens spill, så takker for all infoen jeg kan få, samt hjelp til å velge riktig konsoll Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Kjøp 360 eller PS3, begge har mye bra å by på. Du må finne ut hvilken konsoll som har de mest interessante spillene. Grafikkmessig ligger de ganske jevnt som regel. PS3 er en bedre DVD-spiller, men 360 igjen har et større spillbibliotek osv. Følg magefølselsen, tråder som dette ender bare i snørr og tårer uansett. Lykke til Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Som Xbox360-mann kan jeg glatt anbefale denne. Innholdsmessig er Xbox 360 per dd overlegen de andre konsollene, dette gjelder også for online tjenesten (Xbox Live). Alle spill du lister opp (FIFA, EA skatespillet, Soul Calibur, Resident Evil, Guitar Hero) finnes til Xbox 360. Hvis det er spill som står i fokus når du skal kjøpe konsoll tenker jeg at du ikke er interessert i å betale ekstra for BluRay-spilleren som sitter i PS3. Mtp. at det er FIFA du er interessert i burde du kanskje tenke på hvilke/n konsoll/er dine venner har. (Mtp. online gaming) Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har alle onlinespill, og er det gratis på alle, og kobles det opp mot trådløst nett hjemme? Noen bra onlinespill er ikke til å forakte Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Siden du nevner rollespill, FPS og GTA er jo egentlig Xbox 360 det du burde gå for. Å si noe annet blir feil med tanke på det store rollespill-bibloteket Xbox 360 har iforhold til PS3. Hvis du har lyst på Blueray er PS3 tingen etterhvert. Men siden du vil kjøpe en spillkonsoll for å spille burde du velge 360 framfor PS3. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Begge to er vel det beste rådet eg kan gi.. lommeboka får krampetrekningar ei lita stund, men det går over..p Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg ville nok anbefalt alle til å kjøpe begge, men siden du kanskje bare er intressert i en må jeg nok sette benet på xbox 360 sånn som alt ligger ann nå. Hvis du tenker denne generasjonen. Den har det gode spill utvalg, det flosser snart over med rpg's til 360'en. Boksen fungerer som oftes brilijant, bråker litt men. Helt genial kontroll, achievement systemet er temmelig artig, online spillinga er superb, selv om den koster deg litt hver måned. Ikke stort. Men hvis du legger tidligere generasjoner i bakhodet så har playstation hatt mange super tittler som er totalt verdt å få med seg. Alt av ratchet og clank, jak and daxter,crash bandicoot(av naughty dog) spyro the dragon, god of war, de tidligere final fantasy spilla. Metal gear solid 1,2,3. Osv osv. Du må egentlig bare finne ut hva som appelerer mest til deg akkurat nå. Personlig elsker jeg 360'en litt mer enn ps3'en, selvom ps3en har gitt meg det beste spillet denna generasjonen. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Velg den med kontrollen du liker best Velg den vennene dine har (hvis du skal spille online) Velg den med de spillene du har lyst på. Det kan du finne på spillsider... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har alle onlinespill, og er det gratis på alle, og kobles det opp mot trådløst nett hjemme? Noen bra onlinespill er ikke til å forakte PS3 har Playstation Network. Det er en gratis onlinetjeneste. Den har også innebygd wi-fi. Xbox 360 har Xbox Live, som koster 4-500 kroner i året. Mange mener at X360 sitt online-system er det beste (og derfor verdt prisen). Til Xbox 360 trenger du en ekstraantenne til 500 kroner for å koble deg på trådløst nettverk. Jeg har X360 og er fornøyd. Har også en venn med PS3, og syns den virker bra. Har ikke prøvd så mye, da. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Dette er så vanskelig. Er det en konsol mange av vennene dine har? I såfall burde du nok velge den. Hvis ikke, fortrekker du kontrolleren til en av dem? I så fall, velg den. Jeg har PS3, og jeg er dritfornøyd. En kompis av meg digger sin 360. Begge er bra maskiner, det er så enkelt. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 FIFA, EA skatespillet, Soul Calibur, Resident Evil, Guitar Hero; Med unntak av Soul Calibur så er alle overnevnte spill også tilgjengelig på Wii Men de fleste multikonsoll spill så har Wii fått en dårligere versjon, enten i form av grafikk, eller ekstra innhold som man kan laste fra nett. Men hvis du liker fotball spill så syns jeg Wii sin PES har en genial styringsform som er VELDIG artig å spille, og veldig forskjellige fra gamle fotballspill. Du får bedre kontroll over spillerne dine, og kan være veldig kreativ når du angirper. Den bør du prøve Ellers er jeg enig i de smarte folkene over meg, finn ut hva vennene dine har, så kan dere spille sammen, og låne spill til hverandre hvis dere vil, sparer jo litt penger på det. Jeg personlig liker spillkontrolleren til PS bedre enn 360 sin, men det er sikkert en vanesak. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Dette er en tråd der trådstarter spørr etter hjelp til å finne en konsoll som han skal kjøpe seg. Med andre ord så er det ikke en tråd for en konsoll- krig. Derfor er treinnlegg slettet, dette er innlegg som startet å dra emnet off- topic. Når man skal anbefale en konsoll til en ny kjøper, så bør man være såpass edruelig at man kommer med en god begrunnelse og dokumentasjon istedetfor å anbefale etter sine egne preferenser. Hvis man anbefaler en konsoll pga. at man har den selv eller at man liker den best pga. subjektive meninger, burde man understreke dette i starten av posten. Dette er en seriøs tråd der trådstarter trenger hjelp til å velge en konsoll, og jeg håper inderlig at de som svarer er såpass voksne at de kan komme med nøyanserte og avbalanserte råd. Det å starte en konsollkrig eller dra fram fanboyisme- skytset vil bare føre til blod, tårer, advarsler og utestengelser. Dette innlegget er heller ikke lov å diskutere i tråden, har man innsigelser eller kommentarer kan man ta dette til meg på pm. MVH KVTL Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Jaja, jeg har alle tre konsollene, så jeg er ikke noen fanboy. Alt i alt kommer det ann på hvilke eksklusive titler du liker best. De fleste gode spillene som kommer ut nå for tiden er jo både til PS3 og 360, men 360'n ligger vel et skritt foran PS3 når det gjelder eksklusive titler, som f.eks Gears of War 1 & 2, Fable 2, Infinite Undiscovery, Halo, osv. Jeg ville sagt at 2007 og 2008 var og er 360's år, mens 2009 og 2010 blir PS3's. Wii er veldig begrenset, men greit å ha om du elsker Zelda og Mario. Kommer jo også ann på om du bryr deg veldig mye om grafikk. PS3 vinner vel der, men 360 er jo ikke langt bak. Om du elsker Mario og Zelda så bryr deg du ikke så mye om grafikk, og grafikk burde ikke være et kriterium uansett om du vurderer å kjøpe en Wii, for det er ikke pga grafikken man kjøper den konsollen. Etter min mening så er vel 360'n et hakk bedre overall enn PS3'en for øyeblikket, dette grunnet mangel på gode spill til PS3'en. Men, som sagt, det kommer. Endret 24. august 2008 av Shifty Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Må få anbefale Xbox360 etter min egen erfaring. Jeg vurderte det lenge, men endte opp med å kjøpe 360 ettersom den har størst spillbibliotek og er billigere enn PS3. Jeg ville allikevl valgt PS3 om vennene mine hadde den, du aner ikke hvor mye morro det er å spille online Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jo mer jeg ser på det jo vanskeligere blir det å velge! Kompisene har både Wii og PS3, men spiller ikke så mye online, hvertfall ikke de spilla jeg liker... PS3 er helt klart favoritten hvis jeg skal gå etter utseende og design på maskinen. Den har de få spillene jeg kunne tenke meg, som FIFA og GTA osv. Hvordan er den med tanke på loade-tid og støy? Lurer veldig på om det funker helt greit å spille PS2-spill på den versjonen som støtter det?? De fleste anbefaler visst XBOX 360, men det er noe med designet som jeg ikke liker... den er nok kanskje en vinner på spillutvalg og den er nok en teknisk suveren maskin, men jeg prioriterer igrunn ikke en stor spillsamling, kun de få jeg liker aller best (som f.eks PS3 også har). På GC har jeg hundrevis av spill, men det er kun 2-3 spill som jeg fortsatt vil spille Skal ikke avskrive den, men foreløpig har jeg ikke funnet noe den har som PS3 ikke har Vurderer Wii på grunn av eksklusive titler... Super Smash bros og Mario Galaxy + de andre titlene jeg liker, men vet ikke om jeg vil trives med styresystemet. Mario Galaxy ble litt frustrende til tider de gangene jeg spilte det... men det er mange interessante spill på Wii, det må jeg si. Problemet er at jeg ikke vet hvor bra de faktisk er, og hvor lang holdbarhet de har (på f.eks Nintendo DS som også var en nyskapende maskin, kom det mange spennende titler med innovativt gameplay, men spillegleden varte sjeldent mer enn noen uker...) Jeg følger tips fra klistretråden nå med å sette opp lister for alle konsollene med spill og egenskaper jeg er ute etter Men hva ligger konsollene på i pris, beste sted man kan kjøpe? Og hva er det billigste man kan få en PS2 til idag? (hvis ps3 versjonen som støtter ps2-spill er dyrere, kanskje jeg kjøper den billigste ps3-versjonen + en ps2!) Takk for bra svar! Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) En ny PS2 burde du få får 800-1000 kr. Jeg bestillte nettop en PS3 fra www.videogamesplus.ca for 4000 inkl frakt og 3 spill. Endret 24. august 2008 av Shifty Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Tror jeg skal gjøre det samme... slapp toll sist gang jeg bestilte noen spill derfra, gjør man det på PS3 tro? Edit: finner bare 80gb rundt omkring...hvor finner jeg den som er bakoverkompatibel? Er den mye dyrere? Endret 24. august 2008 av medlem-98070 Lenke til kommentar
pwned Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Hvis du skal kjøpe konsoll etter utseende, kan du etter min mening holde deg til pc :/ skal du kjøpe konsoll etter ytelse og generell brukervennlighet vil jeg anbefale xbox360 (uten å ha prøvd PS3 nevneverdig). Av FPS "rollespill" kan du jo ta en titt på Assasins Creed o.l. =) Edit: Spill kan du da kjøpe fra CDon.com... billig og uten fraktkostnader Endret 24. august 2008 av pwned Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Tror aldri eg har sett ein gamer PC som tar seg noe særlig godt ut noensted Om det var det du meinte Endret 24. august 2008 av Mala Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Haha, whut? PS3 er da mye finere enn en PC... og bedre. Har 2 PC-er, gidder ikke kjøpe en til bare til spill, foretrekker konsoll som er designet til bare å spille og kjøpe spill på CDon.com? :S har du ikke sett prisforskjellene eller?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå