venomzorg Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 har fått kloa i en compaq armada 4130T (133mhz,32mb ram,2gb) som har ødelagt cdrom. resten ser ut til og funke med operativsystemet er såppas ødelagt at jeg kommer ikke inn i windows, den trenger en formatering og en reinstallering. vil da helst ha win98 med det blir vel vanskelig uten cdrom. men er det noen som vet hvor jeg kan laste ned win95 på disketter?! eller er det noen som har noen bedre ideer? noen som har en cdrom som kunne passe en compaq bærbar eller en ekstern cdrom (en billig gammel en) som kunne funke så gir jeg gode penger for det. takk for all hjelp -aNDERS Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 innstaler gjennom nettverket Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 innstaler gjennom nettverket er ikke nettverk. Lenke til kommentar
batko Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Formater den med komandoen "format c: /s, koble den mot en annen pc via paralellporten med nullmodemkabel, kjør et lite dos program kallt Fastlynx på begge maskinene. Kopier alle installasjonsfilene over til laptoppen i en egen katalog. Restart og kjør install. Har gjort det selv et par ganger og det funker bra. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Formater den med komandoen "format c: /s, koble den mot en annen pc via paralellporten med nullmodemkabel, kjør et lite dos program kallt Fastlynx på begge maskinene. Kopier alle installasjonsfilene over til laptoppen i en egen katalog. Restart og kjør install. Har gjort det selv et par ganger og det funker bra. Har ingen nullmodemkable ingen som vet hvor jeg kan laste ned win95 til disketter? Lenke til kommentar
batko Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 En skal visstnok også kunne bruke seriell kabel, men det har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 ingen som vet hvor jeg kan laste ned win95 til disketter? Pass på hva du skriver, for Windows 95 er vel fortsatt copyrighted. Altså ikke lov å spørre om her på forumet!! :wink: Lenke til kommentar
umy Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 spør på komplett eller psdata el.no der har de div kabler i fleng (ifølge dem selv) de skal sikkert ikke ha mer enn 50lappen for de... vet desverre ikke hvor du kan laste ned win95 på diskett, vel, vi har det på skolen men... skal jo ikke dit før på mandag Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 ingen som vet hvor jeg kan laste ned win95 til disketter? Pass på hva du skriver, for Windows 95 er vel fortsatt copyrighted. Altså ikke lov å spørre om her på forumet!! :wink: det gjør ikkenoe, ingen som vet hvor jeg kan laste ned det?! hva med linux på disketter da?! Lenke til kommentar
muffe Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Nullmodemskabel fåes kjøpt på biltema for 50 kr. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Kjøp et adapter til Harddisken slik at du kan stappe den inn i din stasjonære.... For det blir sikkert ikke siste gangen Bruker en slik selv da det er det raskeste og enkleste. skal du ha inn F.eks win2000 kopier inn I386 mappa fra cden og inn på disken. putt disken tilbake i den bærbare, start med bootdisket til dos og kjør winnt.exe fra I386 mappa Kan kjøpes Her Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Kjøp et adapter til Harddisken slik at du kan stappe den inn i din stasjonære.... For det blir sikkert ikke siste gangen Bruker en slik selv da det er det raskeste og enkleste. skal du ha inn F.eks win2000 kopier inn I386 mappa fra cden og inn på disken. putt disken tilbake i den bærbare, start med bootdisket til dos og kjør winnt.exe fra I386 mappa Kan kjøpes Her edit: muligens fikset det, oppdatering kommer. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Joa, er enig i at win95 er copyrighted, og at jeg ikke hadde villet installere fra disketter ( har gjort det..) men diskettene er vel ikke copyrighted? Det er bare media, det som spiller noen rolle er hvilket lisensnummer man bruker. Har man gyldig lisensnummer spiller det ingen rolle hvor man skaffer media? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Joa, er enig i at win95 er copyrighted, og at jeg ikke hadde villet installere fra disketter ( har gjort det..) men diskettene er vel ikke copyrighted? Det er bare media, det som spiller noen rolle er hvilket lisensnummer man bruker. Har man gyldig lisensnummer spiller det ingen rolle hvor man skaffer media? har win95 orginal cd med lisens og greier så det får duge. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Sliter med noe av det samme problemet her, har en bærbar med floppy men ikke cdrom. Har tilgang på USB pen (512mb) + ekstern USB cdrom, den har også nettverkskort. Skal innstalere xp eller 2000. Tenkt først å partisjonere disken, så bare legge I386 mappen på den ene å boote på en 98diskett. Men disken er bare på 5gb, så jeg må bruke hele disken til OS'et. Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan gjøre dette? Hvordan fungere nettverksboot? Må vel ha dos landriver? Kan jeg bare mappe opp en cd-rom på en annen maskin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå