Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped bråker mye

Thoraxxx

Anbefalte innlegg

Hei. Har en MotorhiSpania RX 50 med effektanlegg. Hadde noe problemer med oljetilførsel for en stund siden, hvor det kom for mye olje inn til forgasseren. En dag jeg kjørte den på rep hadde jeg det samme problemet og plutselig begynte den å bråke, og det kom en mye skarpere lyd fra potta. Det er ingen leksasje, så det må være noe annet. Kjente at det var litt olje i potta etter turen.

Er det noe jeg kan gjøre for å få vekk denne skarpe lyden, rense potta eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan hende dempervatten i lyd demperen din starter å bli utslitt , og da må du sikkeret åpne opp lyd demperen (båre ut poppnaglene , eller skru ut det som holder den sammmen) og bytte dempervatt. Bruker selv Glava som dempervatt , og det funker egentlig veldi greit :)

Ok :) Nå har ikke jeg så peiling selv, men har en effektpotte. Er det slik at man kan bytte dempervatt i alle potter?

Lenke til kommentar
Nei ikke alle , med mindre du kan å sveise :p men fortel meg hvilken potte du har , så skal jeg sjekke opp om du kan bytte dempervatt eller ikke :)

Har funnet ut at det ikke var potta likevell. Bytta med orginalpotta (som aldri har bråkt før), og hadde det samme problemet. Det er ikke noe lekasje heller, og har tro på at det kan være litt mye olje liggende nederst i svanehalsen, og at det er dette som bråker. Det kom jo etter jeg hadde store problemer med for mye olje i forgasseren. Har en ekstra svanehals, og prøver å bytte nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...