jajamensen Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Problemet mitt er at tven vil kun vise analoge signaler, noe som gjør at det ser helt grusomt ut. Tven er en Sony KDL-40D3660. Jeg har ikke så mye greier på tv, men jeg har rota litt i innstillingene, og jeg finner ikke ut av det. Jeg fant dessverre ikke noen link til tven, men det er en sånn full hd tv hvis det hjelper. Takk for hjelp=) EDIT: jeg fant en link til en tv som er helt lik. http://www.sony.no/product/t32-d-series/kdl-40d3550 Endret 23. august 2008 av jajamensen Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hva slags tilkoblinger har du gjort da? Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Hva slags tilkoblinger har du gjort da? jeg har koblet inn en hvit kabel. Jeg vet at det skal funke, siden det funka der jeg bodde før, jeg har nettopp flyttet. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg tenkte på hva slags komponenter du har koblet til. Parabol, XBOX, PS3 osv? Og får du analoge signaler på alt? HDMI-kabler? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Og hvordan mener du at denne tven skal vise digitale signaler? Hva slags kildesignal har du? Kabel-tv? Antenne? Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 det er kabel tv.. bildet kvaliteten er helt på trynet. der jeg bodde før var det mye bedre. jeg kan omtrent ikke se på en fotball kamp uten å bli sur over kvaliteten på bilde. jeg har en xbox 360 og en wii koblet til tven.. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Du får ikke digitalt bilde via vanlig kabel-tv, da trenger du en dekoder. Jeg tipper rett og slett at signalene fra kraftigere der du bodde før og at bildet derfor så endel bedre ut. En god del flatskjermer er veldig kresne på signalstyrken fra antenne/kabeltv.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 det er kabel tv.. bildet kvaliteten er helt på trynet. der jeg bodde før var det mye bedre. jeg kan omtrent ikke se på en fotball kamp uten å bli sur over kvaliteten på bilde. jeg har en xbox 360 og en wii koblet til tven.. Du har flytta fra et sted med grei kvalitet på analog kabel-tv til et sted med dårlig kvalitet på analog kabeltv. Hvilken kabel-tv-leverandør har du? Det er enkelt å oppgradere til digital kabel-tv de fleste steder Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 det er kabel tv.. bildet kvaliteten er helt på trynet. der jeg bodde før var det mye bedre. jeg kan omtrent ikke se på en fotball kamp uten å bli sur over kvaliteten på bilde. Lot du TV-en gjøre et nytt kanalsøk etter at du hadde flyttet? Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 det er kabel tv.. bildet kvaliteten er helt på trynet. der jeg bodde før var det mye bedre. jeg kan omtrent ikke se på en fotball kamp uten å bli sur over kvaliteten på bilde. Lot du TV-en gjøre et nytt kanalsøk etter at du hadde flyttet? ja. jeg lot tven søke etter kanaler etter at jeg flyttet! Lenke til kommentar
Helgesr Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 For å bruke de evt digitale kanalene på kabel-tv'en må du ha et dekoderkort. Du kan uansett ved å trykke på "digital" på fjernkontrollen se om den har funnet noen digitale kanaler. (Det er ihvertfall slik på w4000 modellen fra sony) Problemet mitt er at tven vil kun vise analoge signaler, noe som gjør at det ser helt grusomt ut. Tven er en Sony KDL-40D3660. Jeg har ikke så mye greier på tv, men jeg har rota litt i innstillingene, og jeg finner ikke ut av det. Jeg fant dessverre ikke noen link til tven, men det er en sånn full hd tv hvis det hjelper. Takk for hjelp=) EDIT: jeg fant en link til en tv som er helt lik. http://www.sony.no/product/t32-d-series/kdl-40d3550 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Svaret mitt står, og jeg regner med det er rett svar, du har flytta fra et sted der det analoge kabelnettet var av god kvalitet til et sted der kabelnettet er gammelt og dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå