Gå til innhold

Ny bassforsterker til ca 4000,-

Khaffner

Anbefalte innlegg

Jippi, stipend-penger til amatørband har kommet, 3450,- til hvert bandmedlem. Jeg har tenkt å skaffe en bassforsterker, det er det eneste i riggen min som må oppgraderes.

- Forsterkeren skal brukes på gutterommet, men bør ha trøkk til en eventuell småkonsert.

- Effekter og dilldall er uønsket, har greit pedalbrett med alt jeg trenger; sjekk profilen min.

- Maks 4000,- , kjøper gjerne brukt i Oslo/Akershus

- God/Grei Clean-lyd

- Jeg er ikke fan av Behringer, med mindre det finnes gode unntak der ute. Det jeg har av behringer er crap.

- Knappene og kontaktene skal være foran, ikke oppå.

- Maks bredde er 50cm, av praktiske årsaker angående plassering på rommet.

- Maks 33 cm dybde, av samme grunn som ovenfor

Det minst viktige i listen er målene, dere kan overse de med det første, er likevel supert om dere finner en forsterker som tar hensyn til målene.

Finnes det en forsterker der ute for meg?

Takk :)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler SWR. Koster endel nytt(Vintagegitar), men det er nok de beste ampene i det prissegmentet(Ampeg, Fender og andre er vel bedre i de høyere prisklasser) :)

En 100W/10" SWR Working Pro koster 5500 spenn fra Vintage, så om du finner en slik brukt så burde du vel få den til rett pris :)

Ellers er Roland Bass Cube 100 enfin amp som kan brukes til å pushe ut signalet den får inn uten noe tillagt dilldall :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tok turen innom Riff i Oslo idag, valget falt på en Laney RB4 til 2895,- :D

Høy effekt til lav pris, og den treffer alle kriteriene mine helt perfekt, bortsett fra at den er ca 4 millimeter for bred, men i så små tilfeller kan rommet mitt tilpasses :p

edit: får den først om 1-2 uker, den måtte bestilles

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...