Gå til innhold

2.1 PC-høyttalere til 2500 kr

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte det var på tide å oppgradere fra fujitsu siemens "anlegget" som fulgte med pcen for 5-6 år siden til noe mer kraftige saker.

Men siden jeg ikke driter penger, har jeg satt en grense på 2500 kr. Gjerne billigere, så lenge det er kvalitet.

Anlegget skal i all hovedsak brukes til musikk, men jeg ser også på en del serier/filmer, så det må også fungere greit til det. Jeg hører mest på metal ol. men også roligere sjangre, så anlegget burde ha et vidt spekter sånn sett. Og når jeg sier vidt spekter mener jeg selvfølgelig innenfor hva et anlegg til 2500 kan prestere. Det skal være et 2.1 anlegg.

Så da håper jeg noen har erfaringer med høyttalere til rundt den prisen, og kan anbefale meg disse ;)

Takker på forhånd =)

Endret av EET_FUK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, jeg vet null og nada om høyttalere ol. derfor jeg spør her, så jeg kan ikke svare på så mange spørsmål om hva jeg vil ha(hardware stuff).

I hovedsak skal det være bra til musikk (derfor jeg vil ha 2.1, musikk er vel laget til det right?), samtidig skal det være helt OK til film(eller bedre selvfølgelig).

Edit: Takker for forslag hunter, men jeg har allerede strekt meg ganske langt når jeg sier 2500 =/

Endret av EET_FUK
Lenke til kommentar
Logitech Z Cinema er utentvil et RÅTT sett!

Er ikke det et suround anlegg? Funker jo det og da, men er vel mest til film.?

Til trådstarter, 2.1 5.1 og 7.1 har ikke noe å si om hvem som er til musikk, en er til film osv. Det er vel lydkortet du har på PC'n, er det ikke?

Alastor, HER har vi vel omtrent samme anlegget, beregnet mest til musikk. Til og med 2.1 :) Koster ikke mer enn 1500 KR, og skal visst også være helt "RÅTT" :p Mange fine review's på youtube.

Lenke til kommentar
Klikk på linken ovenfor og les testen...? Selv har jeg de bare utstillt i butikken min, men det spiller skjorta av stort sett ALT der..og vi har også Z-2300 utstillt...

Så du vil si at Logitech Z Cinema er klart bedre enn Z-2300?

Har ikke testet Logitech Z Cinema enda. Når jeg sier bedre, mener ikke jeg at den kan spille 2,34346 % høyere, men det er bedre bass, lyden treffer riktig osv.

Mange billige saker der bassen kommer 0,5 sekunder etter den egentig skal komme. Høres veldig rart ut.

edit: " I'd have to agree with you, the z2300 is much cheaper and has more power, however this system has better/ more controls and satellite sound quality (thanks to tweeters). Hopefully they come down on the price soon, I only paid $190 for my z5500 new!, I would never pay more than $200 for mer computer speakers(like those stupid bose acoustacrap and compain-in-the-ass speakers)"

Endret av Blaxtro
Lenke til kommentar

Så z2300 har mer kraft og går høyere, men z cinema er bedre på film/surround(I følge den kommentaren)? Eller tar jeg helt feil?

Da er jo spørsmålet hvor god kvaliteten på lyden til z2300 er når den går så høyt, z cinema skal jo være 100% klar på sitt høyeste..

Lenke til kommentar

Ser nok mer film enn jeg trodde når jeg tenker meg om, spiller også en del spill(har hatt en pause nå, så glemte å nevne det). Også orker jeg ikke stresse med forsterker osv, pluss det koster vel litt mer for normale høyttalere?

Når jeg først skal kjøpe meg et ordentlig anlegg skal det knuse glass, det har jeg ikke råd til nå.

Blir nok til at jeg kjøper Z Cinema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...