Gjest isak and Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hei jeg har en søn på 13 og lurte på hvor stor grad Adhd må du ha for og få pc i timene?? Glad for svar. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Mente på skolen vis noen lurte. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Dette blir vel opp til Nav-trygd å vurdere skulle jeg tro. Hvis du har dokumentasjon på at han har noen slags skive og lære vansker så er det vel bare til å ta kontakt med nav-trygd på mandag og høre hva som skal til for at du skal få en datamaskin til han. Telefon: 800 33 166 Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Takk for svar skal gjøre det. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det skal vel ikke vurderes hvor alvorlig graden av ADHD er, men om en PC er egnet til å kompensere for de vanskene som allerede er diagnostisert? Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Kan noen forklare hvordan en PC hjelper elever med ADHD? ADHD er en veldig diffus diagnose, og jeg ser for meg at PCen bare er et forstyrrende element. Hva med subsidiert tran? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 NAV-trygd har overhode ikke noe med saken å gjøre. De du skal henvende deg til i første omgang er PP-kontoret i din kommune, de er oftes organisert inn under skolekontoret eller oppvekstetaten. De vill sannsynlig henvise deg til en barneergoterapeut som siden gjennom NAV-hjelpemiddlesentral hjelper deg å tilpasse en evt innvilget PC. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 selv om han har ADHD, så betyr ikke det at han er tilbakestående, jeg har selv adhd og drit i PC drit i å gjøre så mye ut av alt, slutt med concertaen om han driver med sånt, kjør han på normal skole, med normale timer og alt, sånn hadde jeg det og man har ikke godt av og få PC trøkka i trynet på skolen, det er ikke sånn du får gode karakterer, og i såkalte X-klasser kan du faktisk ikke få bedre en karakteren 4, noe som ødelegger senere i livet, og derfor valgte jeg og gå i vanlig klasse som jeg ikke gjorde på barneskolen hvor det var halve uka vanlig og halve uka med bare sitte og gjøre en større arbeidsplan. Og ingen grad ADHD du skal ha for å få pc, om du har skrivevansker og lesevansker = dyslexi noe som er helt forskjellig fra ADHD. ADHD er egentlig ingenting bare en fellesbetegnelse på folk som har 2 klaffer i huet som ikke spinner sammen likt hele tiden, noe man vokser av seg i en alder mellom 12-16, jeg vokste det av meg som 11 år. Og det eneste problemet jeg har er sosiale problemer og sinnsforvirrelser som gjorde at jeg ble veldig fort sint, har ikke hatt dette siden 6-7. klasse faktisk Men når sant skal sies så hadde jeg 2 utbrudd denne uka utrolig nok, første gang på 3 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå