surfer86 Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 skal kjøpe meg en server, en brukt 500mhz elns, jeg skal sette i 2 120gig hder, jeg lurer på om det er noen slags sperre på "gamlere" pcer for så mye plass. sånn max 40gig sperre elns. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Det er ingen generel sperre, men hardisken kan bli så stor at den ikke klarer å lese infoen fra den. En bios pleier å gjøre susen, se innom hjemmesiden til hk produsenten først og se om det står noe spesifikt der, se eventuelt gjennom infoen til BIOS oppdateringene om det står noe der om høynet HD støtte. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 jeg skal kjøre linux på den, og en fyr sa til meg så lenge jeg kjørte det så ble det ikke no problem... er det noe i det? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Han tenkte nok på filsystem. Det er slik at FAT16 kan lese maks 2Gb, mens fat32 og NTFS har en mye høyere grense som ikke er aktuell endå. Det du nok tenkte på(med hovedkortet) er at hovedkortet må lese info fra hardisken, for så å levere den videre til Opperativsystemet. Om ikke hovedkortet kan lese infoen tror jeg det hjelper lite å bruke et annet OS. Men har ikke ingående kunskaper om dette, men HK er nok flaskehalsen. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Dette hører ikke hjemme under "Diskutér artikler" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg