Enceladus Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Disken skal fungere finfint det vet jeg siden den er omtrent helt ny og jeg for noen timer siden kjørte den samme disken helt fint i en annen pc. Men nå har jeg altså puttet den inn i en helt annen maskin. Der jeg fra før av har en gammel harddisk som ikke bruker S-ATA men IDE kabler. Disken vises heller ikke i Bios. Det må være noe jeg ikke vet her eller har gjort feil. Noen som har råd? Western Digital Raptor 150 GB https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo Maskinvare: OS: Vista 64bit Hovedkort: EVGA nForce 680i SLI Skjermkort: 2stk 8800GTS SLI Prosessor: Core 2 Duo E6600 Ram: 4000GB Geil Pc 6400 Harddisker: 160GB WD Harddisk Denne karen virker som om han har det samme problemet som meg. Om det kan være til hjelp http://www.techsupportforum.com/hardware-s...sk-problem.html Endret 24. august 2008 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Noen som har opplevd det samme? Hva kan det skyldes? Virker som om det er noe med at disken er koblet til via Sata som av en eller annen grunn gjør at den ikke oppdages. Er det noe jeg må stille på i Bios kansje? Lenke til kommentar
Noppers Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Noen som har opplevd det samme? Hva kan det skyldes? Virker som om det er noe med at disken er koblet til via Sata som av en eller annen grunn gjør at den ikke oppdages. Er det noe jeg må stille på i Bios kansje? Du har ikke plugget den på en kontroller som tar enten SATA eller IDE da? Prøvd å koble ut den IDE disken? A Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Jeg koblet fra IDE Harddisken og DVD rommen. De går begge på den samme IDE kontakten. Derretter er det bare Raptor disken igjen på SATA kabelen. Når jeg starter opp pcen så får jeg "Disk Boot failure, insert system disk and press enter" Og går jeg inn i Bios så vises ikke Disken der. Lenke til kommentar
Noppers Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg koblet fra IDE Harddisken og DVD rommen. De går begge på den samme IDE kontakten. Derretter er det bare Raptor disken igjen på SATA kabelen. Når jeg starter opp pcen så får jeg "Disk Boot failure, insert system disk and press enter" Og går jeg inn i Bios så vises ikke Disken der. Hmm.. kjenner ikke HK med Nvidia chipset.. dersom du ikke syntes det er mye brydderi så kan du jo resett factory defaults i BIOS og se om det hjelper deg? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Jeg fikset det Måtte inn i Bios og aktivere noen SATA greier der. Så lærte jeg noe nytt i dag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå