ampersand Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg vil bytte ut viftene med vannkjøling, men er ny på dette området og lurte på hvilken av disse kittene som ville vært enklest og greiest om i hele tatt noen. http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...x&cPath=202 Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det vil være meget greit å vite hvilken hw du skal kjøle ned før man kan begynne å anbefale noe. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) bare cpu på hovedkortet. En amd 728 64bits Endret 23. august 2008 av ampersand Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Swiftech H2O-120 eller 220 vil funger meget fint for deg da. Vil anbefale 220 da du kan ha to vifter som trenger å stå på lavere turtall enn en singel på gjøre på 120. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 ok, takk Kan jeg senere kjøpe harddisk kjølere til dette ? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ja. det kan du. Med 220. Hvis du henvender deg her så går det kjapt å vise deg fra hva du trenger å kjøpe for å få det i boks. Hvis du ikke vil vite det nå? Men jeg vil ikke anbefale å bruke dette settet til å kjøle ned noe kraftige skjermkort. Det vil det ikke klare uten å hive på en kraftigere radiator. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 jeg spiller ikke noe særlig, vil bare ha mindre bråk. Hadde vært interesant å visst hva jeg trenger sånn alt i alt for å kjøle ned cpu og harddisker takk Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Du vil trenge i all hovedsak følgende deler: CPU blokk Pumpe Tank Radiator Slanger Nipler Slangeklemmer. og evt hdd kjøler, gpu blokk+++ Grovt sett når man regner radiator krafter tar man enx120 radiator/raidator del pr 100watt varmebelasting eller kraftige komponenter. Dette vil gi det ikke alt for gode temps. Men vil få ned støy. Skal ha bedre temps må du ha mer radiator kraft eller kraftigere vifter. Men pass på for kraftige vifter vil ikke greie å få varmen over til luften på enkelte radiatorer slik at det vil bli inneffektivt. Av CPU blokker så er d-tek fuzion v2, ek supreme og switech apogee gtz de beste på markedet i dag. De fleste andre cpu kjølere vil fungere helt fint men vil ikke gi deg de absolutt beste tempsene. Tank. Der er det egentlig bare å velge og vrake på hva du synes ser best ut og har plass for. Pumper vil swiftech sin MCP300/355 være best hvis den har en custum topp på seg. Custum toppen øker ytelsen på pumpen og gjør at du kan selv velge nipler. XSPC Premium Laing DDC Clear Acrylic Top er å anbefale. Danger Den CPX1 vil også fungere hvis du ikke vil ut med så mye penger. Av nipler så vil jeg anbefale å bruke 1/2" ytrediameter og 1/4" gjenger. Alle produktene jeg har nevnt over her bruker dette, hvis du skulle være i tvil så spør. Pass på at niplen har hidden o-ring, dette gjør at du kan montere niplen flere ganger uten å måtte bytte o-ring. På slange siden vil har du to mål og forholde deg til. Det er den indre og den ytre diametern. Den indre diametern må stemme overens med den ytrediametern på niplen. Tygon eller feser slanger er å anbefale. Den ytre diameter sier bare noe om hvor kraftige vegger det er på slangen og dermed hvor kraftige bøy den vil klare. Standarene er 5/8"OD og 3/4"OD ved bruk av 1/2" ID slange. Slange klemmer er som regel det beste å bruke metall klemmer som du skrur til. De går normalt fra 8mm til 22mm hvis jeg ikke husker helt feil i farten. Det skulle vell være det meste.. Beklager med at jeg har vært så treg med å svare. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Takk for hjelpen. Tror nok jeg skal klare å få til noe nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå