drno Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Har ventet på oppgraderingen av Sony´s X3500, og var happy da jeg hørte at X4500 nå har lanseringsdato i september. Men en pris på 47000 kr for 46-tommeren??? Er klar over at den kommer med Bravia Pro2, baklys osv, men er litt tvilende til om den er verdt så mye? Er spent på hva tester vil vise... Er vel sannsynlig at prisen kryper noe nedover når det har gått litt tid. Hva synes dere, er den verdt prisen, og hvilke konkurrenter er aktuelle å sammenlikne med i denne prisklassen? Endret 23. august 2008 av drno Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 47000,- for en 46 og du spør om det er verdt det? Vel du får Pioneers nye serie 50 T til rundt 25,000,- som er kåret til verdens beste tv år etter år, og du får vel testvinneren på LCD siden Samsung 656A i 46 til 15/16000,- det bør besvare ditt spørsmål. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Har ventet på oppgraderingen av Sony´s X3500, og var happy da jeg hørte at X4500 nå har lanseringsdato i september.Men en pris på 47000 kr for 46-tommeren??? Er klar over at den kommer med Bravia Pro2, baklys osv, men er litt tvilende til om den er verdt så mye? Er spent på hva tester vil vise... Er vel sannsynlig at prisen kryper noe nedover når det har gått litt tid. Hva synes dere, er den verdt prisen, og hvilke konkurrenter er aktuelle å sammenlikne med i denne prisklassen? X4500 fra 46" og opp til 50" har den nye LED lys teknologien til Sony og dette gjør at prisene skyter i taket. Teknikken øker sortnivået og gir tv-ene et kontrast forhold vi ikke har sett på lcd tv-er før. Når det kommer ny teknologi så går alltid prisene opp. I tillegg har tv-ene 100hz og dette er også noe Sony mener de skal ha et lass med tusenlapper for. Egentlig er det ganske underlig siden de fleste produsentene putter dette på sine nyere modeller, nesten uansett hvilken prisklasse de befinner seg i. Sony får nok en liten smekk på baken siden Pioneer sine topp modeller nå kan kjøpes til halve prisen og uansett om LED lyset øker sortnivået så er jeg ganske sikker på at detaljer gror igjen i de mørkeste partiene. Noe de ikke gjør på en Pioneer plasma... Med andre ord så tipper jeg prisene vil dale ganske fort på disse tv-ene så hold ut og sitt litt på gjerdet. Man skal ikke glemme at Sony fortsatt slåss med nebb og klør for å bli nummer en i verden på lcd salg. Fremdeles ligger Samsung et lite stykke foran og fortsetter de å levere samme kvalitet og pris på sine topp modeller så har ikke Sony en sjanse i havet:). Her om dagen sjekket jeg ut 5-6 serien til Samsung og det ser ikke dårlig ut. Selv om deres 100hz motion pluss skaper en viss video effekt så hever det detaljene i bildet på en måte som gjør at jeg nesten tilgir artefaktene. Sist men ikke minst så vil LED baklys være standard for de fleste modeller til neste år og dermed vil prisene gjevne seg ut uansett. Endret 24. august 2008 av Bava Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Vel... Det er jo bare å kjøpe W4500 som også har 100hz og prisen er på rundt 16 000! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå