Gå til innhold

Pris på treningskort ved SiO når man går på HiO?

zeltex

Anbefalte innlegg

Hei

Lillesøster startet på HiO i høst, og jeg sa jo med en gang at hun burde få seg treningskort ved studentidretten, da dette er så billig at det skal veldig få treingsturer til før en har tjent på det. De som var medlem i SiO fikk kort til 700 kr så jeg, mens for HiO var det 2000 kr, grunnet at HiO lå under OAS - Oslo- og Akershusstudentenes studentsamskipnad, ikke SiO.

Jeg bare mener å huske at en venninne av meg som studerte på HiO frem til i vår betalte mye mindre enn 2000 kr semesteret. Er det noen nye priser eller har hun hatt en ordning som kanskje ikke faller under vanlig priser?

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert ikke dyrt i forhold til andre treningsentere(uten at jeg noen gang har vært medlem på slike), men jeg vil si at over dobbelt så mye som for medlemmer av SiO er dyrt i forhold. Studerer i samme by, da er det rart at OAS ikke støtter så mye for studentene.

Men men, søster får bare betale hvis hun har lyst.

Lenke til kommentar

Hva det koster på SATS eller EXILE eller hva pokkers de heter har ikke noe med saken å gjøre. Bare syns det var merkelig at forskjellen var så stor mellom to studentskibnader i samme by/region. Men nok om det, jeg har fått svar som er godt.

Lenke til kommentar
Det koster 550kr her i Trondheim, for å bli medlem av NTNUI ;) Så 1600kr virker veldig dyrt ja..

Det koster 700 kroner (ikke dyrt) for treningskort hos SiO dersom man studerer ved en utdanningsinstitusjon som tilhører SiO. Prisen på 1600 kroner (dyrt) er for studenter ved utdanningsinstitusjoner som ligger under OAS, SiOs konkurrerende studentsamskipnad i Oslo. For eksterne brukere som ikke er studenter i det hele tatt, er prisen enda høyere. Forhåpentligvis slås SiO og OAS sammen om ikke lenge, slik at alle studenter i Oslo kan ha det samme tilbudet når det gjelder både trening, boliger osv.

Lenke til kommentar

Dette er så enkelt som at de ulike organisasjonene og institusjonene bidrar i ulik grad til tilbud. Grunnen til at BIs studenter (som kan melde seg inn i SiO) må betale mer er at BI ikke subsidierer deres trening like mye som eksempelvis Universitetet i Oslo. Av samme grunn må studenter fra andre institusjoner enn BI betale litt ekstra om de ønsker å kunne trene på Nydalen, da det er BI som eier dette bygget (som selvsagt er en form for subsidiering).

En sammenslåing vil følgelig ikke automatisk gi lik pris for alle studenter; det er lite trolig at UiO har noe ønske om å subsidiere HiOs studenter, like lite som BI subsidierer universitetets.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...