Radeon9800Pro Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Heisann. Jeg kjøpte meg nettopp nytt hovedkort og 2 nye skjermkort (for SLI). Problemet er at jeg ikke får no bilde opp på skjermen når jeg skrur PC'n på. Alt inni PC'n går så det suser. Hovedkort XFX nForce 750a, nForce 750a SLI, ATX Skjermkort XFX GeForce 8800GT 600M 1GB GDDR3 (x2) Jeg forstår ikke hva som kan være galt. Hovedkortet har innebygd skjermkort, men det virker ikke det heller. Har prøvd på "disable" kortet med jumper'n, i tilfelle det kræsja med de andre, uten hell. Kan problemet ligge i det faktum at jeg ikke har avinstallert hovedkort- og videodrivere før jeg satte inn de nye delene? Burde jeg formatere hele greia før jeg setter de inn? Håper på snarlig svar - det her irriterer meg hardt! (PS: Sorry hvis det er feil forum..) Edit: System info: Powersupply: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI CPU: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2 Ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB Endret 23. august 2008 av Radeon9800Pro Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Brukte du en gammel harddisk med windows på? så formater denne og start kun opp med 1 skjermkort og se om dette hjelper deg. Vis ikke du får bilde med 1 skjermkort så fjern dette også og se om du får bilde med det integrerte skjermkortet på hovedkortet. Er det lys på hovedkortet ditt? Vis ikke så kan det være hovedkortet ditt. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Radeon9800Pro Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Brukte du en gammel harddisk med windows på?så formater denne og start kun opp med 1 skjermkort og se om dette hjelper deg. Vis ikke du får bilde med 1 skjermkort så fjern dette også og se om du får bilde med det integrerte skjermkortet på hovedkortet. Er det lys på hovedkortet ditt? Vis ikke så kan det være hovedkortet ditt. Mvh donnieakalefty Jepp, det lyser og ser ut til å funke. Det samme med skjermkorta. Takk for kjapt svar! Prøver en formatering med engang! Forresten: er det noen som vet hvordan jeg skrur av on-board grafikken gjennom jumpers på 750a SLI? Er det evnt. noen som vet hvor jeg kan finne en manual? Jeg fikk bare med en quick installation thingy (som ikke forklarer stort for å være ærlig). Edit: Kan det være at rambrikkene ikke virker på dette hovedkortet? Ram: Corsair TWIN2X 6400 HK: Støttet RAM-hastighet PC2-8500 Ekke sikkert det har noe å si, men jeg må bare prøve å finne en løsning. Harddisken holder på med formatering. Endret 23. august 2008 av Radeon9800Pro Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Sjekk produsenten sin nettside for ditt hovedkort der pleier man og finne manualer for hovedkortet sitt. De pleier og være ganske store og tykke så der står det nok det du trenger og vite support Så ut som du måtte registrere deg. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Radeon9800Pro Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Sjekk produsenten sin nettside for ditt hovedkort der pleier man og finne manualer for hovedkortet sitt. De pleier og være ganske store og tykke så der står det nok det du trenger og vite support Så ut som du måtte registrere deg. Mvh donnieakalefty Har prøvd det, og alle guidsa der er quick versjoner. Ingen utfyllende. Desverre Utrolig dårlig at de ikke sender med user manual. Helt høl i hue.. Takk for kjapp respons igjen Edit: Det hjalp ikke å formatere harddisken. Fortsatt det samme - computern slår seg på og både lys/vifter starter på både hk/skjermkort. Men den vil ikke gi signal til skjermen min. Fortsatt svart skjerm. Endret 23. august 2008 av Radeon9800Pro Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Send en mail til support og be om en full versjon guide for de har nok en de har kanskje bare gjemt den godt eller noe. Det som er det letteste vil jeg tro vis du er heldig har du svar ganske fort. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Radeon9800Pro Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Hovedkort: XFX nForce 750a, nForce 750a SLI, ATX, Socket-AM2+, DDR2,HDMI, 2xPCI-Ex(2.0)x16 Skjermkort: XFX GeForce 8800GT 600M 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI, 600/1500Mhz CPU: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte Ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Powersupply: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM Skal disse delene fungere sammen? Eller har jeg driti meg ut på en eller flere av delene? Begynner å bli små irritert, så prøver hardt for å finne en løsning nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Feilen kan være valget av hovedkort at dette ikke fungerer. CPU: Type / Produktformfaktor AMD Athlon 64 X2 Hovedkort støtter: Athlon 64 X2 Men her er noe: Dette står på cpu infoen din: Kompatibel prosessorsokkel Socket AM2 IKKE AM2+ som hovedkortet ditt bruker. Og skjermkort er riktig type. Feilene Kanskje feilen: Ram hastigheten er ikke riktig, hovedkortet skal ha 8500 serien du har valgt 6400 serien. Jeg vet ikke om det har noe og si, kan hende hastigheten bare blir 6400. Så jeg vil tro det er at du har valgt en cpu som ikke støttes av hovedkortet ditt. Fordi CPU-en er AM2 sokkel og hovedkortet bruker AM2+ sokkel. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå