Gå til innhold

Må formatere harddisk for å komme inn på den?

Anbefalte innlegg

Hei, har fått et problem. Jeg kommer ikke lenger inn på en av mine tre harddisker (Volum E). Står at jeg må formatere den for å komme innpå, det skjedde bare plutselig og lurer på om noen vet hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Så en annen tråd om det samme problemet, men det hjalp meg ikke. Prøvde å laste ned det analyseprogrammet, men fikk det ikke til å funke. Når jeg trykker på exe filen kommer det bare opp en sånn DOS boks i et halvt sekund før det slutter. (programmet het MBRLister)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget med MBRlister er at den lager noen tekstfiler. Disse finner du der du har MBRlister.exe.

Disse tekstfilene sier deg antagelig ikke stort, så du må poste de her (helst som vedlegg).

PS: Hvis du har Vista må du huske å kjøre MBRlister som Administrator.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hva slags merke er harddisken din?

Det fins ofte diagnose verktøy for harddisker på produsenten sin nettside.

Seagate og Maxtor har et program som heter seatools

Seatools for windows

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt i partisjon eller bootsektor. Da må feilen være lenger inne i MFT.

Det blir sikkert OK hvis du formaterer.

Skal du ha ut filene så er det vel GetDataBack de fleste bruker. Alternativt TestDisk, som er gratis.

Dynamisk er noe man velger når disken blir initialisert. De fleste gjør det vel uten å vite hva det er. Kan gi problemer hvis man ikke vet konsekvensene.

Du ser status i Diskbehandling.

Lenke til kommentar

Okay jeg tok feil da.

Men har det plutslig bare blitt sånn eller har du skiftet hovedkort/ny PC/reinstallert OS e.l ?

Hvis det plutselig har skjedd på en eksisterende system/installasjon kan det være en ide å sjekke eventviewer/hendelses logg , flytte den til en annen port eller eventuelt kjøre en chkdsk (med fix errors) på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...