Gå til innhold

Nytt eller ekstra skjermkort?

Tokra

Anbefalte innlegg

Hei

For omtrentlig halvannet år siden bygget jeg pcen min med dette skjermkortet. Igjen skal jeg gjennomføre en liten oppgradering i pcen som inkluderer muligens et nytt skjermkort. Hva har jeg mest å tjene på, skaffe et identisk skjermkort allerede har og kjøre SLI mellom dem, eller kjøpte et helt nytt litt mer "moderne" skjermkort.

Skjermkortet hadde "8800GTS 500M 320MB" GPU. Jeg vet at GPUen må være lik, men kan jeg velge andre minne-mengder? Feks. "8800GTS 650M 512MB"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

For omtrentlig halvannet år siden bygget jeg pcen min med dette skjermkortet. Igjen skal jeg gjennomføre en liten oppgradering i pcen som inkluderer muligens et nytt skjermkort. Hva har jeg mest å tjene på, skaffe et identisk skjermkort allerede har og kjøre SLI mellom dem, eller kjøpte et helt nytt litt mer "moderne" skjermkort.

Skjermkortet hadde "8800GTS 500M 320MB" GPU. Jeg vet at GPUen må være lik, men kan jeg velge andre minne-mengder? Feks. "8800GTS 650M 512MB"

Tror jeg hadde byttet. Gidder ikke begynne å jokke med to kort med bridge og alt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er avhengig av hvor mye penger du vil bruke det.

Vil du gå berserk kan du jo kjøpe 4870x2 liksom.

Eller du kan gå for et 4870 kort og få en skikkelig oppgradering.

Det er ikke alltid du tjener så mye på SLI og Crossfire for spillene og driverne må være optimalisert for dette og ikke alle spill er det.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Det er avhengig av hvor mye penger du vil bruke det.

Vil du gå berserk kan du jo kjøpe 4870x2 liksom.

Eller du kan gå for et 4870 kort og få en skikkelig oppgradering.

Det er ikke alltid du tjener så mye på SLI og Crossfire for spillene og driverne må være optimalisert for dette og ikke alle spill er det.

Mvh donnieakalefty

Enig med deg. I de fleste tilfeller holder det vel med et 8***Gt kort

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er helt avhengig av skjerm oppløsning og hvor høyt du setter grafikken.

Spillr du gamle spill så vil 8800 være bra nok om du bruker vanlig oppløsning men spiller du de nyeste spillene med høyeste oppløsningen så er det ikke sikkert 8800 er nok for og klare dette skikkelig.

Så avhengig av budsjettet ditt enten gå for et 4870 eller 4870x2

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei

jeg sier en hd4870 er det beste valget, dersom du vil unngå crossfire, hd4870x2 er nemlig en integrert crossfire med 2 4870 kort. det samme gjelder kort fra nvidia som 9800GX2 som da er 2 8800GTS 512mb koblet sammen til ett kort med integrert sli funksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...