Myou Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Hei. Fikk en TV idag, 32" LCD (HD-ready). Kjøpte og en kabel, vanlige typen som går fra en vanlig Pc --> LCD (Jeg har Laptop) Jeg har fikset bilde, men lurer på oppløsningen litt. Jeg får kun hatt duplisert skjerm i 1360x768. TV'en blir svart så fort jeg går for høyere oppløsning, Hvis jeg spiller av en film så blir bilde veldig bra, noe helt annet for å si det sånn! Må jeg fikse innstillinger på TV'en for å få høyere oppløsning eller må jeg ty til hdmi kabel? Takk for svar. Endret 23. august 2008 av Myou Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hva du kan gjøre4 med innstillinger kommer nok an på hvilken TV og hvilken PC og skjermkort du har og hva disse støtter. Samt hva du mener med "vanlig" kabel, er et VGA eller DVI. Det var litt lite med med info her. Men, en HD-ready 32" har som regel 1366*768 piksler reint fysisk. Det vil dermed være meningsløst å sette oppløsningen til noe mer enn 1360x768. Gjør du det, har TV-en to muligheter: Å nedskalere bildet med det kvalitetestapet det gir, eller la vær å vise bildet. Lenke til kommentar
Myou Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Hei, riktig.. Lite info Har ett Ati mobility radeon x1600. Jeg er litt usikker nå... Bruker en kabel som er blå i hver ende, er sikker på at det ikke er DVI, er det VGA eller RGB? En venn sa til meg for 10 min siden at jeg kunne bruke en RGB kabel for å få samme oppløsning elns. Riktig? Endret 23. august 2008 av Myou Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 RGB-kabler er bra på å overføre farger uten forstyrrelser som analoge signaler, men er ikke bra på oppløsning. Det høres ut som et dårlig råd for PC-signaler. Men du skriver i din første post at du får duplisert skjerm i 1360x768. Og dette er beste oppløsning du kan få på en HDready 32" LCD, da den faktisk ikke har flere piksler enn 1366x768. Så hva er problemet? Er problemet at TV og laptopskjerm er duplisert, viser samme bilde, eller mener du at 1360x768 ikke er god nok oppløsning? Lenke til kommentar
Myou Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Vel, (Fant ut at jeg har en vga kabel). Han som tipset meg kjører samme som meg bare at han får noe ala 1920x1080 på sin flatskjerm (42" elns). Han bestemmer hva oppløsning han vil kjøre uavhengig av hva den andre kjører på. Forståelig? Og jeg får som sagt ikke satt det høyere enn 1360x768, noe jeg gjerne vil. Endret 23. august 2008 av Myou Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Han som har fått oppløsning på 1920x1080 på 42" har nok en fullHD-TV. Der er det 1920 piksler i bredden og 1080 oiksler i høyden. Du har kjøpt en 32" HDready TV. Der er det 1366 piksler i bredden og 768 piksler i høyden. Dette er den fysiske begrensningen for hvilken oppløsning du kan få. PC-en kan umulig adresseres flere piksler enn det som fysisk finnes i skjermen. Vil du absolutt ha høyere oppløsning, måtte du nok brukt mer penger og kjøpe en fullHD-TV eller kjøpe en PC-skjerm, ikke en TV som er beregnet på å være litt skarpere enn en gammel bilderørs-TV og passe skarp til å se levende bilder på på to meters avstand. For å velge oppløsning uavhengig av hverandre på de to skjermene, klikk på skjerm nr 2 i kontrollpanelet "skjerminnstillinger" og klikk på "utvid skrivebordet til denne skjermen". (I alle fall er det slik i min Vista.) Lenke til kommentar
Myou Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Oke, takk. Da vet jeg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå