tommber Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Hei! Da jeg kom på jobb idag, som ligger 6 mil unna, fikk jeg beskjed om at det var skjedd en dobbeltbooking og jeg måtte bare gå hjem. Fikk som "plaster på såret" 3 timers lønn for dette. Jeg fikk en mail fra sjen for 2 uker siden om at jeg skulle jobbe denne helgen(lør + søn) og når jeg møter får jeg beskjed om at det var ein feiltagelse. Har svart på hvitt at jeg har fått beskjed om å møte på jobb denne dag. Kan jeg kreve 3 timer for både lørdag og søndag? Kan jeg kreve bensinpenger dekket av arbeidsgiver? Hadde også planer om en skoletur som jeg måtte avlyse p.g.a. arbeidsgiver satt meg opp på vakt denne helgen(jeg jobber ikke fast denne helgen), men dette er noe jeg regner med ikke hjelper meg stort annet enn sympati fra arbeidsgiver. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Sympati kan av og til være mye bedre enn penger. Vis storsinnethet, og man vil bli møtt med velvilje. Du skal sikkert fortsette å jobbe der videre antar jeg...... Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Hehe... Tror neppe du har krav på lønn for arbeid du aldri har utført. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Synes det var realt av arbeidsgiver å gi deg 3 timers lønn, jeg... Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Synes det var realt av arbeidsgiver å gi deg 3 timers lønn, jeg... Synes det for svakt av arbeidsgiver å ikke gi deg beskjed før. En real arbeidsgiver ville ha betalt for begge dagene, du har tross alt stilt deg til disposisjon. At arbeidsgiver ikke har bruk for deg er strengt tatt ikke ditt problem. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Hvis man har oppsigelsen klar, kan det kanskje være verdt bråket med å slenge paragrafer etter arbeidsgiver. Men hvis du har tenkt å fortsette med jobben, vær forberedt på at arbeidsgiver får mindre og mindre bruk for deg. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Snu det på hodet da. Hva ville arbeidsgiver sagt dersom du sa "nei, jeg har ikke bruk for lønnen for disse timene" etter du kom på jobb og bare dro hjem? Sa du til arbeidsgiver at du kunne jobbe, eller fikk du bare beskjed om å stille? Det vil gjøre forskjell, om ikke juridisk, i skille mellom hva som blir rett og galt. Til trådstarter, aner ikke om du har noen krav. Mine tanker er at arbeidsgiver betaler for at du skal være til disposisjon noen timer. Det var du, men det var ikke behov for det. Sistnevnte blir underordnet, fordi det er ikke det du gjør du får betalt for. Du får betalt for å si fra deg noen timer fritid. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Hvis ikke arbeidsgiver oppdaget dette før, og gav deg 3 timers lønn. Når du i tillegg er deltidsansatt, så er det nok vanskelig å skulle kreve noe mer. De 3 timene med lønn du fikk var vel nok til å dekke reisen din, noe som arbeidsgiver strengt tatt ikke er pliktet til å dekke. Lenke til kommentar
Ultronomicon Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 er man oppsatt på vakt. Og møter opp, og får beskjed om å dra hjem Har du i forhold til arbeidsmiljøloven krav på å få betalt for 2 timer. at du fikk 3 timer viser bare at arbeidsgiver har innsett tabben og gir deg de 2 timene, og en ekstra time for å dekke bensin. Er nok ikke mer du kan forlange enn de 2 timene uansett. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2008 Regner med at du ikke er organisert. Vet i alle fall at i forbundet jeg er medlem i, har de fokus på at alle vakter som er satt opp og så avbestilt når det er mindre enn to uker til vakten er satt opp, skal betales i sin helhet. Så i ditt tilfelle så ville fagforeningen kreve at du fikk betalt for vaktene du var satt opp på. For uorganiserte er det 2 timer for oppmøte som gjelder. Og siden du fikk for 3 timer, skal du ikke klage. Men kjipt er det, og jeg har selv opplevd det samme (dog ikke 6 mil kjøring hver vei da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå