Gå til innhold

Hvilken Skjermoppløsning til Kunshan D900 ?

stutbokk

Anbefalte innlegg

Nå er det klart, Jeg velger en D900 Med heftige specs!

Men en Siste ting før jeg bestiller, Hvilken skjerm bør jeg velge ?

17" Widescreen WXGA+ 1440x900 blank skjerm (glare)

17" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

Den første er helt utelatt. Men det står mellom de to siste.

Jeg har lest mye om at 1920x1200 osv krever mye mere når man skal spille på den oppløsningen. Men det er en kraftigere og mer lyssterk skjerm. Hvordan er det å f eks sette ned oppløsningen på spillene til f eks 1680x1050 ? vil man da oppleve at det blir "uklart" ? Må man ha den oppløsningen skjermen klarer, i spill, for å ikke få det uklart eller kornette ?

Jeg er ikke av den typen som driver med bilderedigering osv, Kun spilling og surfe på nett.

Hjelp meg please :D Så jeg får sendt av gårde en bestilling til Multicom :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det klart, Jeg velger en D900 Med heftige specs!

Men en Siste ting før jeg bestiller, Hvilken skjerm bør jeg velge ?

17" Widescreen WXGA+ 1440x900 blank skjerm (glare)

17" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

Den første er helt utelatt. Men det står mellom de to siste.

Jeg har lest mye om at 1920x1200 osv krever mye mere når man skal spille på den oppløsningen. Men det er en kraftigere og mer lyssterk skjerm. Hvordan er det å f eks sette ned oppløsningen på spillene til f eks 1680x1050 ? vil man da oppleve at det blir "uklart" ? Må man ha den oppløsningen skjermen klarer, i spill, for å ikke få det uklart eller kornette ?

Jeg er ikke av den typen som driver med bilderedigering osv, Kun spilling og surfe på nett.

Hjelp meg please :D Så jeg får sendt av gårde en bestilling til Multicom :)

På tross av at du fortsatt sikkert mener jeg ikke har peiling velger jeg å svare. Skjermen på D900 regnes ikke som spesielt god, men, 1680x1050 er mer enn nok. Hadde 1900x1200 på min XPS 1730 og selv om det er sylskarpt på skjermen blir alt veldig, veldig smått. Det er også mange pixler som skal rendres og krever mye av skjermkortet, slitsomt mye. Du kan ikke kjøre spill på høyere oppløsning enn native så det er ikke noe tema. På 17 tommer er 1900x1200 rett og slett for mye, er jo 20 tommere med lavere oppløsning.

Jeg tror jeg kjøper samme maskin selv.. prisen har jo gått bra ned, selv om jeg er negativ til stasjonærprosessor, varmt blir det og det blir mye viftebruk som igjen blir støy. På den annen side vil jeg ha noe avansert og det norske markedet er jo blottet, stort sett, for alt som er interessant der ute.

Lenke til kommentar
Ja det er sant. Men jeg gikk inn på http://www.sagernotebook.com for å se der.

Der kan man jo faktisk få de villeste cpu'ene inn i denne D900!! Og dem har alle en Temp på ca 70 grader. Men Quad drar mere strøm da, men hva gjør vel det når man har strøm over alt?

Ja går nok for 1680x1050 løsningen. Har hørt flere synes det blir alt for lite med 1900x.

70 grader er enormt mye i en så liten kasse. En penryn 2,5 GHz ligger på 35-40 grader og effekten derfra er egentlig plenty. Dessverre er dette en av få maskiner man kan få som man kan fikse på, så jeg er egentlig totalt i villrede da jeg ikke ønsker en maskin som trekker så mye strøm og lager så mye varme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...