klmno Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har en middels gammel pc som foreldrene mine skal overta nå, men strømforsyningen small, så jeg satt inn en gammel jeg fant. Den strømforsyningen som smalt var på 360W, den gamle jeg fant var på 250W. Alt fungerer utenom at jeg ikke får opp noe på skjermen. Tok vekk alle harddisker og cd/dvd-rom og diverse PCI kort for å se om jeg hadde for lite strøm. men kom fortsatt ikke opp noe. så nå er det bare CPU, hovedkort, ram og skjermkort som er koblet på. Målte 11.6V ut på 12V linjen. kan det ha noe med saken å gjøre? Hovedkortet er: Asus P4GE-V Skjermkort er: Geforce 4 Ti4800 Ram er: 2x DDR333 512mb CPU er: Intel Pentium 4 2,4 Ghz Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg vet ikke helt hva som skjer når en strømforsyning "smeller", men det er ikke noe annet som har blitt skadet i samme slengen da? Får du testet skjermen på en annen pc f.eks? Eller skjermkortet? Lenke til kommentar
klmno Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 fikk opp bilde nå, rammen var feil vei (A). men jeg kommer meg ikke inn i bios, den går bare rett på og booter fra cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå