Gå til innhold

Like tunfisk, hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Personlig er jeg veldig glad i tunfisk, men mitt tips:

 

Kjøp tunfisk i biter, i vann. Press ut alt vannet. Putt tunfisken oppå en brødskive eller to (helst grovbrød). Sett deg ned å se på TV eller noe som fanger oppmerksomheten din. (altså hvis du ikke liker tunfisk, så sitter du ikke å glaner på den liksom ;) ) Da burde det gå ned greit, men som nevnt tidligere liker jeg tunfisk, så det blir jo litt dumt å gi tips til en som hater det.

 

HVis dette ikke går, anbefaler jeg tunfisk i litt pastasaus, det er digg!

Lenke til kommentar

FYI så egner olivenolje seg særs dårlig til steking...

 

her er en oppskrift jeg posta på et annet forum tidligere i dag:

 

3 egg

1 boks tunfisk i vann

10-12 jalapenoskiver

8 cm vårløk

1 sjalottløk

cayennepepper

chilipulver

salt

pepper

 

Hell eggene i en bolle, hvis du vil spare inn noen kalorier så bruk bare to plommer, det gjorde jeg i dag og det var helt utmerket. Hakk opp jalapenos, og ha i eggene. Finhakk løken, og fres den litt i panna, ha den i eggene etterpå. Press ut vannet av tunfisken, og ha i eggene. Tilsett en teskje chilipulver, cayennepepper etter smak, samt salt og pepper. Stek i panna (her foretrekker jeg å lage eggerøre ut av det, men vil du ha det som en omelett er det bare å kjøre på).

 

Jeg elsker tunfisk, men dette smaker omtrent ikke tunfisk i det hele tatt, så den kan være verd å prøve for de som har lyst til å få det i kosten man ikke fikser smaken. Som dere sikkert skjønner av oppskriften så er denne ganske sterk, så den er ikke for pingler

 

Næringsinnhold:

Kal: ca 430 kalorier (trekk fra ca 60 kalorier hvis du tar bort en eggeplomme)

Fett: 21 gram

Protein: 56 gram

Karbo: 2 gram

 

Til sammenligning så gir 4 brødskiver også 440 kalorier, men næringsinnholdet ser slik ut (typisk grovt fiberbrød):

Fett: 6 gram

Protein: 19 gram

Karbo: 75 gram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...