White Fox Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Kjør en boks i blenderen med vann og sunne fettsyrer og hell nedpå. evt Juice Ja, det funker også bra. Noen ganger tar jeg den helt ut og da blir det ofte en shake bestående av følgende: 1 banan 1 boks tunfisk 2 tomater olje vann Ganske godt faktisk! Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Støtter mixern. Juice + boks med tunfisk + mixer = hiv ned i en slurk. kanskje ikke den beste konsistensen om det ikke er helt finmixa, men går kjappere enn å spise en boks Jeg personlig elsker tunfisk, har gjort det fra jeg var liten, så det er ingen problem for meg da :-) Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg pleier som regel å blande en boks tunfisk i olje med en boil-in-bag rispose. Og så med grillkrydder på toppen! Smaker knall! Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har prøvd tunfiskboks med saft og stavmikser, men lurer på om jeg ikke må ha skikkelig mikser, fordi jeg ble likevel sittende å tygge tunfisken. Var ikke så godt det da. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 gastromat krydder passer fint til tunfisk, imo Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Makrell i tomat smaker helt klart bedre Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Nå er det forskjell på makrell i tomat og tunfisk også. Tunfisk er proteinbombe, mens makrellen er fettbombe med litt karbs og greit med protein. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Nå er det forskjell på makrell i tomat og tunfisk også. Tunfisk er proteinbombe, mens makrellen er fettbombe med litt karbs og greit med protein. Skal da litt til å bli feit på makrell, og det holder med proteiner Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Fettbombe= Omega fettsyrene jeg tenkte på. Ikke mettet fett, om det var det du mente. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kjøp tunfisk i vann og press ut all laken så du kun har lett fuktig tunfisk. Bland med f.eks. kokt ris eller fersk salat. Jeg synes faktisk det smaker helt greit, og med tanke på hvor utrolig sunt det er, går det ned på 1-2-3. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 stekepannen er stikkordet Lenke til kommentar
akrozo Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Personlig er jeg veldig glad i tunfisk, men mitt tips: Kjøp tunfisk i biter, i vann. Press ut alt vannet. Putt tunfisken oppå en brødskive eller to (helst grovbrød). Sett deg ned å se på TV eller noe som fanger oppmerksomheten din. (altså hvis du ikke liker tunfisk, så sitter du ikke å glaner på den liksom ) Da burde det gå ned greit, men som nevnt tidligere liker jeg tunfisk, så det blir jo litt dumt å gi tips til en som hater det. HVis dette ikke går, anbefaler jeg tunfisk i litt pastasaus, det er digg! Lenke til kommentar
Matias Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) asdf Endret 9. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 FYI så egner olivenolje seg særs dårlig til steking... her er en oppskrift jeg posta på et annet forum tidligere i dag: 3 egg 1 boks tunfisk i vann 10-12 jalapenoskiver 8 cm vårløk 1 sjalottløk cayennepepper chilipulver salt pepper Hell eggene i en bolle, hvis du vil spare inn noen kalorier så bruk bare to plommer, det gjorde jeg i dag og det var helt utmerket. Hakk opp jalapenos, og ha i eggene. Finhakk løken, og fres den litt i panna, ha den i eggene etterpå. Press ut vannet av tunfisken, og ha i eggene. Tilsett en teskje chilipulver, cayennepepper etter smak, samt salt og pepper. Stek i panna (her foretrekker jeg å lage eggerøre ut av det, men vil du ha det som en omelett er det bare å kjøre på). Jeg elsker tunfisk, men dette smaker omtrent ikke tunfisk i det hele tatt, så den kan være verd å prøve for de som har lyst til å få det i kosten man ikke fikser smaken. Som dere sikkert skjønner av oppskriften så er denne ganske sterk, så den er ikke for pingler Næringsinnhold: Kal: ca 430 kalorier (trekk fra ca 60 kalorier hvis du tar bort en eggeplomme) Fett: 21 gram Protein: 56 gram Karbo: 2 gram Til sammenligning så gir 4 brødskiver også 440 kalorier, men næringsinnholdet ser slik ut (typisk grovt fiberbrød): Fett: 6 gram Protein: 19 gram Karbo: 75 gram Lenke til kommentar
Matias Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) asdf Endret 9. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå