1915 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 synes conky var et dårlig program, så jeg lurer på om noen vet om et bra program for å sjekke cpu temp ? takker Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Sorry, såg ikke at det er linux her Endret 23. august 2008 av KenBjork Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 hvorfor svarer du med et windows program i linux kategorien ? ;p nei everest funka ikke hvorfor svarer du med et windows program i linux kategorien ? ;p nei everest funka ikke Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Tråden heter "Cpu temp program". Hva tror du det var jeg sa navnet på? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hørt om google? http://www.lm-sensors.org/ Eller pakkesystem? "sensors" gir mange relevante svar i Kubuntu i alle fall. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 At conky var dårlig syns JEG var et litt subjektivt svar.. Det er en grunn til at de aller fleste bruker nettop DET til å sjekke cpu temp ++ i Linux Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Man har et enkelt og greit program som man legger til i Gnome-panelet. Programmet heter computertemp og kan installeres gjennom pakkesystemet. Deretter legger man det til i Gnome-panelet. Endret 23. august 2008 av RattleBattle Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 # cat /proc/acpi/thermal_zone/THRM/temperature temperature: 58 C Dette var på en gammel Pentium 4.. På nyere core2-baserte maskiner må man gjøre en "modprobe coretemp", så finner man en fil pr. core som inneholder temperaturen.. hvor de ligger husker jeg dessverre ikke nå.. Finnes sikkert tilsvarende for AMD også. Det er jo ikke akkurat noe "program", men viser jo at man faktisk ikke trenger et sånt program for å lese av temperaturen i linux. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 daniel@daniel-desktop ~ $ cat /proc/acpi/thermal_zone/THRM/temperature temperature: 40 C det er på en intel core 2 duo 2.67 ghz som er clocket til 2.77 og har stått på i over 1 døgn på et varmt rom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå