Gaarulf Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Ja, da var det vel min tur til å spørre da. Har alt for mange spørsmål til at de kan spørres i en tråd, så jeg starter heller en tråd. Jeg er med å arrangerer KlubbLAN på Røros, og vi har nå funnet ut at vi vil skifte ut serversystemet vårt, og har derfor noen spørsmål. Det er CS 1.6 det er snakk om. Dette er det vi har lyst på: 2 Servere på en fysisk pc - igjennom steam. 1 Deathmatch / Gungame server 1 Normal map rotation Samt en adminplugin som gjør det enkelt å bytte map, restarte etc. Muligens også en hlstatx som kun kjører igjennom LAN, og lastes derfor ikke opp på nettet. Noen av problemene med dette er: Er det mulig å kjøre 2 servere på en fysisk maskin? - Tror at dette skal gå ann, men vil vite før vi gjør noe. - Finnes det en enkel "innstall" på gungame / deathmatch servere? - Tror, og håper på dette. - Er det mulig for no-steam folk og koble seg opp mot opp? - Tror dette er mulig, men igjen, bedre å være sikker - Finnes det en enkel men god anti cheat som kicker / gjør noe ulumskheter ingame som ikke går via steam, men heller via serveren? - Grunnen til det er vel at no-steam CS og VAC funker ikke (No-steam cs har vært 70% av folket på de fleste 100manns LAN jeg har vært på, men bedrer seg for hver gang). Og om de skulle klare å koble seg til serveren, så sender vel VAC bare steamid til Valve og sånn. Håper det ble forståelig. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Du kan kjøre en WinXP pc, med vmware, så kjører du inn 2 linux os på vmware, hvor du installerer dedicated server for linux (debian, ubuntu, gentoo). Nei, folk som ikke har steam (eller cracket versjon av cs) vil ikke kunne spille på en "Steam" server. VMware server, kan lastes ned gratis (google for it), Det er et program som kan kjøre flere virtuelle maskiner på en! Du finner flere guider på hvordan man innstallerer cstrike dedicated server på linux ute på nettet, tror faktisk du finner en på steam også EDIT: Gungame / Deathmatch, er ikke vannskelig og installere, men litt erfaring er godt og ha, det er altså ikke en .exe fil man bare klikker på, også innstallerer den seg selv på server. For og administrere serveren "ingame" så anbefaler jeg Mani admin plugin (google for it), er veldig enkelt, og du finner mange guider på nettet på hvordan man bruker det, kan være litt trøblete og innstallere hvis du ikke er kjent med dedicated servere fra før, men som sagt, det finnes en del guider på hvordan man innstallerer det også Endret 23. august 2008 av Famen Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Okay, takk for infoen! Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det er da bare å installere to * hlds. http://sipi.ws/Guider/FeilsQking/guide/i.p...=server_windows http://sipi.ws/Guider/FeilsQking/guide/i.p...de=server_linux Du må ha AMX for å ha GunGame eller Deathmatch. Og du trenger nok ikke å bekymre deg for cheat på LAN. Om det faktisk er noen som bruker det, vil det nok ikke være mange anti-cheat-programmer som vil stoppe de. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Tusen hjertelig takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå