zoby Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Hei der Når jeg går til http://whatismyip.com så viser den 213.***.1*3.*34 Dette virker mistenkelig, fordi før så startet den med 81.***.***.*** Mens nå starter den med 213. Etter dette skjedde, så har jeg ikke klart å hoste VT servere, kan ikke bruke xampp og andre diverse programmer, fordi ingen klarer å connecte til "213.***.1*3.*34" Alt dette fynket uten problemer før, noen som vet hva som er galt? Har BNTV som internett leverandør, men de er full av graut så de klarer ikke å hjeple meg her. Takker for alle svar edit: om jeg har postet på feil forum, beklager for det. Endret 23. august 2008 av zoby Lenke til kommentar
shabador Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) www.bntv.no har ihvertfall ip-adresse på 213.239.112.103. Så vil annta at kundene også sitter med en adresse i den rangen. Min første tanke var at internettleseren din brukte en proxy, men den teorien er nok feil med tanke på hvor bntv.no ligger. Eneste jeg kan tenke meg med tanke på at du ikke kan hoste diverse servere, er at noe har skjedd i routeren. Sjekket at alt har blitt forwardet skikkelig? Sjekket at pc'en din sin lokale brannmur er åpen på riktige porter? Og du bør kanskje be en moderator å flytte posten din til https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=61 Er nok mer hjelp ute å gå der. Endret 23. august 2008 av shabador Lenke til kommentar
zoby Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 mm.. har en venn av meg, som har følgende IP: 85.**1.17.*7 Han har også BNTV, mens han IP er HELT anneredes enn min. Hva trur dere? Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det kan jo være at BNTV har endret ip rangen, aller fått klørne i en en ny addresseblokk. Har du husket å forwarde portene programmene dine trenger fra ruteren ? Lenke til kommentar
zoby Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Ja jeg har 100% erfaring med det, og har gjort det i flere år. Jeg har kjørt diverse spill-servere og privat servere som jeg har kjørt i flere år. Dette skjedde bare plutselig etter ipn forandra seg :\ Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Stikk på http://www.showmyip.com/?version=full. Der bør du kunne se om IP-adressen du har stemmer overens med BNTV. Lenke til kommentar
lasr Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 IP-adressen din kan ikke være feil. Dersom så var tilfelle ville du ikke kunne brukt internett, du ville aldri kunne etablert forbindelse med en server. Her må du nok lete etter andre årsaker. Forøvrig kan du finne din eksterne IP på statussiden i routeren fra BNTV. Lenke til kommentar
zoby Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 hm, her så jeg noe rart.. Jeg har jo BNTV, noen som har noe å si?^^, Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Definer feil. Det er f. eks. mulig at han har ved en feil fått en IP-adresse på et subnet som står bak en firewall som sperrer alt av innkommende tilkoblinger. (Joda. Svært lite sannsynlig, men ikke umulig. Det finnes en del rare ting rundt forbi) Lenke til kommentar
lasr Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 B(rødrene) N(ilsen)TV= BNTV Lenke til kommentar
zoby Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) --posta denne akkurat når jeg fikk svar-- Endret 23. august 2008 av zoby Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) B(rødrene) N(ilsen)TV= BNTV Som tydeligvis kjøper tjenester fra Banetele zoby: Hvor er det du tester at du ikke har tilgang. Tester du fra egen server, eller tester du fra et annet sted på nettet? Endret 23. august 2008 av cyclo Lenke til kommentar
zoby Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Har folk som prøver å connecte til en VT server jeg hoster, kjører også et java basert spill, der de ikke har tilgang. Endret 23. august 2008 av zoby Lenke til kommentar
zoby Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Her er liste over portene som er forwarded: Fint om noen kan prøve og connecte til VT Versjon: 3.0 IP: 213.239.113.234 Port: 3784 Takk Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Du svarer ikke på ping requests og jeg får heller ikke noe svar på port 3784... Lenke til kommentar
zoby Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Men du ser at porten er åpnet, jeg har skrudd av brannmur (har nylig formatert, så windows brannmur er eneste) og jeg er på serveren via localhost.. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Du skal ikke se helt bort fra at din ISP har satt opp sperrer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå