Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

min IP viser feil (trur jeg)

Anbefalte innlegg

Hei der

Når jeg går til http://whatismyip.com så viser den 213.***.1*3.*34

Dette virker mistenkelig, fordi før så startet den med 81.***.***.*** Mens nå starter den med 213.

Etter dette skjedde, så har jeg ikke klart å hoste VT servere, kan ikke bruke xampp og andre diverse programmer, fordi ingen klarer å connecte til "213.***.1*3.*34"

Alt dette fynket uten problemer før, noen som vet hva som er galt?

Har BNTV som internett leverandør, men de er full av graut så de klarer ikke å hjeple meg her.

Takker for alle svar

edit: om jeg har postet på feil forum, beklager for det.

Endret av zoby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.bntv.no har ihvertfall ip-adresse på 213.239.112.103. Så vil annta at kundene også sitter med en adresse i den rangen.

Min første tanke var at internettleseren din brukte en proxy, men den teorien er nok feil med tanke på hvor bntv.no ligger.

Eneste jeg kan tenke meg med tanke på at du ikke kan hoste diverse servere, er at noe har skjedd i routeren. Sjekket at alt har blitt forwardet skikkelig? Sjekket at pc'en din sin lokale brannmur er åpen på riktige porter?

Og du bør kanskje be en moderator å flytte posten din til https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=61 Er nok mer hjelp ute å gå der.

Endret av shabador
Lenke til kommentar

IP-adressen din kan ikke være feil. Dersom så var tilfelle ville du ikke kunne brukt internett, du ville aldri kunne etablert forbindelse med en server. Her må du nok lete etter andre årsaker.

Forøvrig kan du finne din eksterne IP på statussiden i routeren fra BNTV.

Lenke til kommentar

Definer feil. Det er f. eks. mulig at han har ved en feil fått en IP-adresse på et subnet som står bak en firewall som sperrer alt av innkommende tilkoblinger. (Joda. Svært lite sannsynlig, men ikke umulig. Det finnes en del rare ting rundt forbi)

Lenke til kommentar
B(rødrene) N(ilsen)TV= BNTV

Som tydeligvis kjøper tjenester fra Banetele

zoby: Hvor er det du tester at du ikke har tilgang. Tester du fra egen server, eller tester du fra et annet sted på nettet?

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...