radio_y1 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hei, jeg har tenkt å si opp min ISDN linje hos telenor, og i den forbindelse gå over til Tele2 analog. Er det noe gebyr for å opprette analog linje når jeg viderefører mitt tidligere nummer som nå er på en ISDN linje? Lenke til kommentar
Entim Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hei, jeg har tenkt å si opp min ISDN linje hos telenor, og i den forbindelse gå over til Tele2 analog. Er det noe gebyr for å opprette analog linje når jeg viderefører mitt tidligere nummer som nå er på en ISDN linje? Det er jo samme linja som brukes så det koster ikke noe. Du må ha en montør til å fjerne ISDN boksen om du ikke gjør det selv Lenke til kommentar
radio_y1 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Ok, takker for raskt svar - denne boksen skulle vel ikke være noe vanskelig å fjerne? Er ikke det bare å koble den vekk, og koble ADSL utenom ISDN boksen? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Montør må også koble deg om fra isdn til analogt utstyrsnr/plassering i sentralen. Adslen må også kobles om til det nye plasseringen i sentralen. Det er viktig at du opplyser om at dere har adsl på linja når du bytter leverandør og tlf type. du må også bytte til analoge tlf apparat. Endret 23. august 2008 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
radio_y1 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Ok, under bestilling hos tele2, så valgte jeg at jeg hadde ISDN på mitt telefon-nummer idag, så er det tele2 som skal ha beskjed om at jeg har ADSL i tillegg ? Trådløse analoge telefoner har jeg i allefall anskaffet meg. Dette med montøren er vel ikke noe jeg skal betale for håper jeg? Endret 23. august 2008 av radio_y1 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Dette med montøren er vel ikke noe jeg skal betale for håper jeg? 1000 kr for nedkobling av ISDN-linje. Lenke til kommentar
radio_y1 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Dette med montøren er vel ikke noe jeg skal betale for håper jeg? 1000 kr for nedkobling av ISDN-linje. Ok, det får bare gå. Blir uansett spart opp i lengden. Alt for dyrt med dette ISDN greiene Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ok, takker for raskt svar - denne boksen skulle vel ikke være noe vanskelig å fjerne? Er ikke det bare å koble den vekk, og koble ADSL utenom ISDN boksen? Den linjen som går inn på kontakten markert "line" på ISDN boksen kobles rett på telefonen(e), men ellers så er det ingenting mer som må gjøres internt i huset. Altså er det meget enkelt. Du bare går utenom ISDN boksen altså, så er det gjort -Stigma Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ok, det får bare gå. Blir uansett spart opp i lengden. Alt for dyrt med dette ISDN greiene Du kan jo vurdere ISDN enlinje, det er mye billigere enn vanlig ISDN og du slipper og endre noe som helst. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Men da har enn jo ikke telefon når enn sitter på nettet? Lenke til kommentar
radio_y1 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Ok, det får bare gå. Blir uansett spart opp i lengden. Alt for dyrt med dette ISDN greiene Du kan jo vurdere ISDN enlinje, det er mye billigere enn vanlig ISDN og du slipper og endre noe som helst. Vi har ISDN 1 linje, men jeg orker ikke dette ISDN opplegget noe mer, så jeg må jo uansett fjerne denne linjen også, og jeg regner med ar priser på fjerning av ISDN 1 linje, er 1000,- også? Endret 24. august 2008 av radio_y1 Lenke til kommentar
radio_y1 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Men da har enn jo ikke telefon når enn sitter på nettet? Joda, men kan være på nett/ringe samtidig. Mange som har ADSL og vanlig analog linje vet jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå