Gå til innhold

Laptop med design og ytelse under 20 lapper

tcg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser etter en pen og relativt kraftig laptop. Den skal hovedsakelig brukes til å se filmer og spille (viktig med god skjerm), men også takle 3d-modellering (der rendring kan bli tungt).

Jeg har et budsjett på opp til 20000kr, men jeg ser ikke etter en stor og tung pc som mister sin mobilitet.

Setter stor pris på hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du tittet litt på de forskjellige Macbook utgavene?
Jeg ønsker ikke en mac, selv om de scorer høyt på design ;)

Hvor stor skjerm tenker du på?
Ettersom jeg skal se film og spille er det pluss med 17" og større. :)

Har lest om XPS'laptopen til dell, men det virker som den har fått like mye ros som kritikk.. ellers fant jeg Toshiba Qosmio G40-127 som virker veldig bra (bortsett fra skjermkortet). Takk for hjelpen hittill ;)

Lenke til kommentar
Har du tittet litt på de forskjellige Macbook utgavene?
Jeg ønsker ikke en mac, selv om de scorer høyt på design ;)

Hvor stor skjerm tenker du på?
Ettersom jeg skal se film og spille er det pluss med 17" og større. :)

Har lest om XPS'laptopen til dell, men det virker som den har fått like mye ros som kritikk.. ellers fant jeg Toshiba Qosmio G40-127 som virker veldig bra (bortsett fra skjermkortet). Takk for hjelpen hittill ;)

G40 er totalt utdatert, særlig så mye som du vil legge inn.

XPS 1730 er en mulighet, sannsynligvis beste support som finnes. Men det koster.

Multicom D900 eller M570 (Clevo maskiner) - den første har stasjonærprosessor og er en virkelig klump, 570 er virkelig pen, men sliter vel med et støyproblem

Asus G70/G71 - Asus skal være bånnsolid kvalitet, G71 fortsatt ikke på markedet, kommer dog noen oppgraderte versjoner av disse i nær fremtid, de ser virkelig spennende ut

HP HDX Dragon - kan være dårlig kvalitet og support, men får du en som funker har du funnet gull

Det er stort sett det mest relevante som er tilgjenglig i Norge. I England leverer Rockdirect med norsk tastatur, men Multicom tilbyr samme maskiner og til lavere pris.

Toshiba X300 er også på vei (nedgraderte versjon er allerede ute), men glorete design, glatte taster og kvalitet på vei nedover taler vel ikke til dens fordel.

Lenke til kommentar

takk for hjelpen folkens. ;) Nå begynner jeg å få litt oversikt her.. må bare først høre deres meninger om Acer Aspire 8920G , dette skal være en god pc når det kommer til filmer og medie (men er den utdatert? på acer nettsiden finnes det en ny 8930 men det tror ikke den er ute enda :S ).

Ellers frister Asus G70, samt Multicom M570 veldig.

Tror dere dette er et bra valg? :)Multicom Kunshan M570

Lenke til kommentar
takk for hjelpen folkens. ;) Nå begynner jeg å få litt oversikt her.. må bare først høre deres meninger om Acer Aspire 8920G , dette skal være en god pc når det kommer til filmer og medie (men er den utdatert? på acer nettsiden finnes det en ny 8930 men det tror ikke den er ute enda :S ).

Ellers frister Asus G70, samt Multicom M570 veldig.

Tror dere dette er et bra valg? :)Multicom Kunshan M570

den acern der er ikke noe till tess, hørt mange som har bytta den inn igjen, den eneste jeg kan anbefale som det er mange fornøyde er den jeg ga men men :p

vet at den er dyr men når du skal bruke å mye kan du like så godt gå for det beste til den prisen :)

Endret av Mr_Tazz
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei, jeg ser etter en pen og relativt kraftig laptop. Den skal hovedsakelig brukes til å se filmer og spille (viktig med god skjerm), men også takle 3d-modellering (der rendring kan bli tungt).

Jeg har et budsjett på opp til 20000kr, men jeg ser ikke etter en stor og tung pc som mister sin mobilitet.

Setter stor pris på hjelp! ;)

Du sa du ville ha ytelse og design uten å ofre mobilitet?

Jeg har nettopp kjøpt meg denne: LG P300 TAPE4V

Den er jeg veldig fornøyd med. Det er en liten 13,3-tommers sak på 1,6 kg!!!!

Alikevel har den batteri som i praksis varer 3 timer med skolearbeid (internett og tekstbehandling og sånn).

Den har 2,4GHz Core2 Duo prosessor, 4gb ram, 300mbit wlan, og ikke minst geforce 8600m gt grafikkort. Jeg har spillt en del crysis på den, og nå driver jeg å runder CoD4... Ikke på max, men veldig spillbart og pen grafikk..

Skjermen er forøvrig veldig god, og har led, bakgrunnsbelysning som hjelper på batteriet, og gjør den fin og tynn.. det skal også hjelpe på kontrast.

Anbefales :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...