Khaffner Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Jeg fant frem en ny gammel pc som skulle bli brukt som en liten amatør-hjemmeserver. Windows XP fulgte med, men jeg innstallerte Ubuntu 8.04 gjennom Wubi. Etterpå gikk jeg inn for å fjerne masse tulleprogrammer jeg ikke trenger i synaptic, og ved en feil klarte jeg å avinstallere GNOME. Om det er dette som virkelig har skjedd vet jeg ikke, men når jeg starter opp pc'en får jeg bare svart-hvit tekst med innlogging, og så kommandolinje, slik jeg finner i terminalen. Hva er det jeg kan gjøre nå? Må jeg installere en spesifikk pakke? Jeg har prøvd med apt-get install gnome, men da trenger jeg gnome-desktop-environment. for å få gnome-desktop environment trenger jeg gnome-keyring-manager, som ikke er tilgjengelig eller noe sånt. Får ihvertfall ikke tak i den. Må jeg installere en annen pakke? Er det mulig å reinnstallere hele Ubuntu uten at den nåværende "ødelagte" blir igjen i boot-menyen? Endret 23. august 2008 av khaffner Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Prøvd å kjøre sudo /etc/init.d/gdm start ? Hvis ikke det fungerer, prøv sudo apt-get install gdm Endret 23. august 2008 av dextrous Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Ingenting skjer Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Prøvde du det siste jeg skrev? (endret posten samme minutt som du posta). Endret 23. august 2008 av dextrous Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Prøvde du nye du skrev og nå ser det ut til å funke Takk! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Forresten, ikke helt Når jeg kjørte den siste kommandoen du skrev kom jeg til den vanlige innlogginsskjermen, men etter det kom jeg bare til en terminal og en gul bagrunn. Jeg vil til desktop, som på helt vanlig måte. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 sudo apt-get/aptitude install ubuntu-desktop ? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Den laster ned/installere 91.7MB, derav masse kjente programmer, dette ser bra ut. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Den skal hente alle desktop-relaterte pakker, så det bør fungere. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Nå er alt som før Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå