Khaffner Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Jeg ser stadig brød på amerikanske tv-serier som er opptil 3 meter lange. Hvordan lager man slike? Fåes det kjøpt i Norge? Bilde av det jeg mener er vedlagt. edit: bildet har litt dårlig vinkel, men brødet er ca 2 meter langt Endret 23. august 2008 av khaffner Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 stor deig m/grilling over bål (evt. laaang ovn)? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Jeg har ikke mulighet til så stor ovn eller bål. Flere forslag? Nytt bilde som illustrerer brødet er vedlagt Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg var tidligere driftsjef for en brødfabrikk som kunne produsere 1800 brød i timen (vanlig størelse ...). Vi hadde tunell/belteovn. Det vil si at brødet blir maskinelt formet, hevet og stekt i en tunellovn før brødet blir pakket på den andre siden av maskinlinjen. I teorien kunne vi sikker ha laget brød som var 10 meter. Jeg vil tro at disse "amerikanske" brødene er produsert i ovner av denne typen. Tobias Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Men fås slike brød kjøpt i Norge? Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Men fås slike brød kjøpt i Norge? Kanskje! Når noen av de ansatte ville imponere på hytteturen laget de ofte brød som var tre ganger så lange som vanlig. Om du går til en brødfabrikk/produsent (dvs. ikke bare et utsalg), kan du kanskje godsnakke med noen, og få det bestilt ... Tobias Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det blir neppe laga til vanleg, men på bestilling, som Tobias skriv, får du kanskje tak i det. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Hva vil for eksempel en 2 meter lang kneip koste? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Kan jeg spørre hva du skal med et slikt brød? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Hadde vært litt stas å servere et godt laaaaangt smørbrød på sammenkomster og fester Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 subway vet jeg har no sånt. men mulig du må bestille det ferdig smurt..... og det er sikkert ikke billig! subway finner du på grønland, byporten, kirkegata(?), og..... noen andre steder i byen vil jeg tro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå