Gå til innhold

Finner ikke ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal legge til en ny ekstern harddisk.

Jeg kobler den til med usb, og det popper opp ny maskinvare funnet.

Den kommer opp i enhetsbehandling som andre enheter(BCM2045) med et gult utropstegn.

jeg prøver og oppdatere drivere osv uten at dette hjelper, finner ikke maskinvare.

Jeg går inn på diskbehandling og prøver å oppdatere og skanne disker på nytt, men jeg får ikke opp noe som helst.

Det er tydelig at maskinen merker at jeg kobler til noe nytt, uten at jeg er istand til å finne den eksterne harddisken noe sted.

Tidligere har jeg bare kunnet gå inn på diskbehandling og laget en partisjon.

Vet desverre ikke hvilket merke det er, da klistremerket er fjernet fra den eksterne harddisken.

Håper noen kan hjelpe meg.

mvh.

Ole Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Den kommer opp i enhetsbehandling som andre enheter(BCM2045) med et gult utropstegn.

jeg prøver og oppdatere drivere osv uten at dette hjelper, finner ikke maskinvare.

Jeg går inn på diskbehandling og prøver å oppdatere og skanne disker på nytt, men jeg får ikke opp noe som helst.

Det er tydelig at maskinen merker at jeg kobler til noe nytt, uten at jeg er istand til å finne den eksterne harddisken noe sted.

Vet desverre ikke hvilket merke det er, da klistremerket er fjernet fra den eksterne harddisken.

mvh.

Ole Henrik

Er det ikke sånn at noen eksterne legger til plass på C når den er koblet til slik at det hele blir en stor HDD?

Lenke til kommentar
Hei.

mvh.

Ole Henrik

Er det ikke sånn at noen eksterne legger til plass på C når den er koblet til slik at det hele blir en stor HDD?

Det vet jeg ikke, det er godt mulig.

Dessverre i dette tilfellet er det ikke slik, C forblir like stor selv når jeg kobler til den eksterne hdd.

Lenke til kommentar

Det er ikke driver til disken du trenger men driver til Usb\bluetooth---bus kontrolleren tenker jeg på kortet.

Det BCM2045 er noe fra Broadcom vel, er ikke det?

Så se etter drivere for systemet ditt hos produsent\leverandør.

Ikke kople noe på mens du installerer driveren.

Det gult utropstegn må vekk først.

Lenke til kommentar
Det er ikke driver til disken du trenger men driver til Usb\bluetooth---bus kontrolleren tenker jeg på kortet.

Det BCM2045 er noe fra Broadcom vel, er ikke det?

Så se etter drivere for systemet ditt hos produsent\leverandør.

Ikke kople noe på mens du installerer driveren.

Det gult utropstegn må vekk først.

Jeg har en dell xps og gikk inn og tittet.

Og der var det jo en lang lang liste med drivere og velge mellom.

Vet du hvilken driver det er jeg skal ha? Eller innenfor hvilken kategori?

Jeg har forresten en annen hdd som allerde er laget partisjon på, den er det ikke noe problemt å koble til.

Lenke til kommentar

Ikke så enkelt å si hva du trenger..

Men du kan og prøve fra:

-klikk for Windows Update og velg Administrator options, og deretter Windows update catalog.

Du kan søke for broadcom som vist på bildene. Prøve å fine noe som du tror det kan være aktuelt. Alle vil samle seg i ..Kurven, når du velger Legg til. Deretter klikk på vis kurven og velg å Laste ned og å expandere dem etter nedlastningen. Det er bare inf og cat filene tror eg, det betyr at sys file er i systemet ditt.

Da kan du prøve å update driveren med å henvise til den folder som du har nettopp ordnet. Dvs du velger å ikke søke automatisk men henviser til det.

Det er bare å prøve. Det skader ikke. Hvis inf file er ikke riktig så får du meldning om det.

At andre virker men ikke den der, kan bety at kanskje det er boksen til disken din ja.

Har du kontrollert at kabellen er i orden foresten?

Vedlegger noe bilder, det er bare tilfeldig vist her.

post-90860-1219707124_thumb.jpg

post-90860-1219707136_thumb.jpg

post-90860-1219707146_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dobbeltlikk på den enheten i enhetsbehandlig med ? tegn

Trykk på detalj tabben.

Si oss hvilken Vendor ID det er (4 karakterer) , og hvilken Device ID det er (4 karakterer) .

Disse representeres med tall/bokstaver (hex) post resultatet her i tråden.

Se vedlagt bilde for eksempel. (her er Vendor/produsent 8086 , og device/enhet 2934 )

Detaljer finner vi på http://www.pcidatabase.com/ eller http://pci-ids.ucw.cz/iii/

8086=Intel

2934=82801I (ICH9 Family) USB UHCI Controller #1

Så utfra data i bildet jeg postet snakkes det om :Intel 82801I ICH9 USB UHCI Kontroller

Og da vet man 100% tilslutt hva man er ute etter av drivere til.

Edit:

Siden du sier at når du plugger den inn kommer det opp ny hw og BCM2045 i enhetsbehandlig

tror jeg dette ikke er noen USB thumb drive/flash disk i det hele tatt. Men en USB Bluetooth Radio dongle. De ser like ut ved første øyekast som en USB pen/thumbdrive.

post-35394-1219709575_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Dobbeltlikk på den enheten i enhetsbehandlig med ? tegn

Trykk på detalj tabben.

Si oss hvilken Vendor ID det er (4 karakterer) , og hvilken Device ID det er (4 karakterer) .

Disse representeres med tall/bokstaver (hex) post resultatet her i tråden.

Se vedlagt bilde for eksempel. (her er Vendor/produsent 8086 , og device/enhet 2934 )

Detaljer finner vi på http://www.pcidatabase.com/ eller http://pci-ids.ucw.cz/iii/

8086=Intel

2934=82801I (ICH9 Family) USB UHCI Controller #1

Så utfra data i bildet jeg postet snakkes det om :Intel 82801I ICH9 USB UHCI Kontroller

Og da vet man 100% tilslutt hva man er ute etter av drivere til.

Edit:

Siden du sier at når du plugger den inn kommer det opp ny hw og BCM2045 i enhetsbehandlig

tror jeg dette ikke er noen USB thumb drive/flash disk i det hele tatt. Men en USB Bluetooth Radio dongle. De ser like ut ved første øyekast som en USB pen/thumbdrive.

Nå kommer den ikke opp i enhetsbehandling lenger heller.

Den kommer bare opp som usb mass storage og at det var problemer med å innstallere drivere.

Også blir den borte.

Får den ikke opp uansett hva jeg gjør etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...