aXXo Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Halla! Jeg skal i garden 7 oktober! Og lurer på et par ting: - På innkallnings lappen står det at jeg skal møte på Rena, men hvor? - Går det ann å få en uke fri fra militæret? Hvis man f.eks skal på ferie? - Hvordan er rekrutten i garden? - Når det gjelder jul, får alle fri? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Skal du møte på Rena, så møter du bare på leiren. Blir nok lett å se den dagen hvor du skal, se etter de 2-3-400 andre som står i kø. Ferie kan man ihvertfall ikke regne med å få, man kan ønske det, men tvilsomt. Til Jul får nesten alle fri, noen må være igjen for leirdrift osv.. Lykke til i millitæret, have the time of your life! Lenke til kommentar
mberger Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Halla! Jeg skal i garden 7 oktober! Og lurer på et par ting: - På innkallnings lappen står det at jeg skal møte på Rena, men hvor? - Går det ann å få en uke fri fra militæret? Hvis man f.eks skal på ferie? - Hvordan er rekrutten i garden? - Når det gjelder jul, får alle fri? Møt i porten til leiren. Du får ikke en uke fri når du selv vil bare for å dra på ferie, men alle kompaniene har vanligvis en felles langperm i løpet av året. Rekrutten er vel som alle andre steder, i tillegg har man gardeperioden etter at dere kommer til Huseby. Masse SLO. Dere med innrykk i oktober vil jeg tro får fri i julen iom. dere ikke vil være klar for vakt da. Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Ok Nå ble det litt bedre her Tar nok tog fra Oslo til Rena, men skal jeg bare ta buss eller no fra Rena togstasjon til Rena leir da eller? Lenke til kommentar
wheitmann Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Ok Nå ble det litt bedre her Tar nok tog fra Oslo til Rena, men skal jeg bare ta buss eller no fra Rena togstasjon til Rena leir da eller? Jeg skal også opp til Rena den 7. oktober. Forsvaret mekker buss fra Rena stasjon til leiren. Bare å se etter uniformert personell. Lenke til kommentar
jur_gus Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Gardeskolen er hat, blir ikke bra får du kommer til Huseby! Da sees vi der... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Rekrutten er strengt tatt ikke noe stress. Skal selv i kp.1 nå og er sykt redd for mye SLO Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Har 2 kompiser i Garden, og gardeperioden var ifølge de 5 uker med utelukkende SLO. Du skal jo bli "maskin" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå