Gå til innhold

Corsair TX750, Cheiftec Turbo 850 eller Mist 1000?

Anbefalte innlegg

Jeg er litt splittet i valg av PSU og forsøker å finne alternativer som er godt ift. pris. Jeg kan alltids velge en 800W til 1400,- men det er ikke helt hva lommeboken for dette prosjektet tillater, da vil jeg heller ha 1000W for 1400,-.

Nøyaktig hva slags strømforbruk jeg kan forvente er ikke 100% klart, men jeg vet at 750W vil holde langt, men bør jeg heller gå for eks. Mist 1000W el?

Andre prisgunstige og kvalitetsmessige alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er litt splittet i valg av PSU og forsøker å finne alternativer som er godt ift. pris. Jeg kan alltids velge en 800W til 1400,- men det er ikke helt hva lommeboken for dette prosjektet tillater, da vil jeg heller ha 1000W for 1400,-.

Nøyaktig hva slags strømforbruk jeg kan forvente er ikke 100% klart, men jeg vet at 750W vil holde langt, men bør jeg heller gå for eks. Mist 1000W el?

Andre prisgunstige og kvalitetsmessige alternativer?

Jeg vil tro at TX750 er nok til det meste. Men den er ikke modulær, det er litt kjipt. Har Corsair HX1000 selv og den er jeg veldig fornøyd med. stabil ytelse og veldig brskt utseende:P Men tror dum ed godt hjertre kan velge TX750

Lenke til kommentar

Jeg har også lyst på Corsair HX1000, den er dog litt for dyr til at jeg har vurdert den desverre. Mist 1000W ligger akkurat litt over smertegrensen for pris/watt/ytelse/kvalitet, men nære nok til at jeg kunne valgt den. Ulempen med Mist 1000W skulle visst være at man kun får kabelsettet til 600W utgaven med i pakken og må kjøpe ekstra kabler ofte som drar opp prisen igjen.

Et annet moment når man nærmer seg 1700,- for en enkelt PSU er at 2stk lavere spekket kvalitets PSUer vil sammekoblet gi deg mye mer. Men dette har også ulemper siden det krever kabinetter som har plass til 2 stk PSU. Grensen for den vurderingen går dog omtrent ved 1500-1700,- for en enkelt PSU, for min del.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mist 1000 watten har jeg selv, og synes denne er veldig grei. Den bråker meget lite, er ikke veldig stor og du har selv muligheten til å bestemme lasten på tre av de fire 12 volts kanalene, så du får dratt maks strøm ut strømforsyninga. hvis du skulle trenge det da.

Det geniale med at man kan kjøpe kabelsett selv er at man kan bruke akkurat det man vil, og lage oppsettet sånn som man selv trenger det.. Dessuten, hvis en kablene mot all formodning skulle ryke er det ikke verre enn å kjøpe en ny en :)

Lenke til kommentar

Blir nok den jeg går for ja. Enig i at det er genialt, skulle dog ønsker de la med flere kabler på 1000W'ern ift. 600W'ern. Det sier seg jo selv at man ant. vil bruke flere kabler.

Hvis man er redde for å sende ut kabler folk ikke trenger så kan de lage "velg en pakke ekstra kabler" som er ferdigpakkede og legges ved. Disse kan være "+2 SATA og +2 PCIe6/8", "+4 SATA", "+2 Molex og +2 SATA" osv. hvor SATA og Molex har 3 kontaktpunkter hver.

En annen ting jeg ønsker meg er at man kan velge diskkabler med flere kontaktpunkter som har "kort" eller "lang" forgreningsavstand mellom kontaktpunktene. Det er ofte litt unødvendig å måtte koble til en egen 2-3punkts kabel for å få strøm til en DVD brenner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ikke dumme, ulempen er lengden, men skal sjekke dem ut.

Hmm det er tydelig at man tenker mye data om dagen, sent hjemme og sent i seng og når jeg våknet hadde jeg drømt at jeg var på Digital Impuls og fikk knalltilbud over skranken på 2 stk Corsair 1000W til bare 1600,-. Jeg våknet nå med et glis. Skremmende...

Lenke til kommentar

Enermax Galaxy 1000W 220mm

Chieftec CFT-1000G-DF er 220mm

Corsair HX-1000 er 200mm

Thermaltake 1000W ToughPower er 200mm

Antec TruePower Quattro 1000W er 180mm

Mist 1000w er 155mm

Nå er ikke HX-1000 som du har lyst på noen liten PSU i lengde heller da .

Mist 1000W er desidert en av de minste.

Mens Chieftec 1000/1200 har identiske mål som Enermax Galaxy og topper lista.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er nok Mist jeg hovedsaklig har sett meg ut. Men det er jo dog litt merkelig at de har fått presset den inn i et så lite format, det må vel gå utover kvaliteten?

Jeg skal definitivt se på Chieftecene :) Hmm jeg bestilte et lass fra Amentio i går. Kanskje jeg skal slenge med en slik Chieftec 1000w på samme ordre.

Edit:

Synd jeg betalte med kort.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

En ting jeg liker ved Corsair er at de sender deg kabler gratis om du skulle behøve flere. Pluss at de generelt sett er veldig greie å ha med å gjøre, teknikerene på forumet deres er alltid der for å svare på spørsmål og er veldig serviceinnstilte.

Forskjellen på HX1000 og de andre er jo også at den har to DC-omformere, en som genererer 5V og den ene 12V-railen og en som genererer 3.3V og den andre 12V-railen.

Lenke til kommentar

Hmm nå står jeg dratt mellom:

- MIST Modulær 1000W

- Chieftec Super Series 1200W

- Corsair HX 1000W

Alle er dog modulære. Chieftec ser ut til å gi mest for pengene, men er de dårligst? Corsair gir bra service som nevnt, men hmm. Mist er vel trygt. Ikke enkelt.

Hadde Odin GT Pro 1000W vært i samme prisklasse hadde valget vært enkelt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...