Nidaroo Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Vet ikke helt hvor denne kan plasseres, men tar det først og fremst her nå. Det som er da, er det at jeg hadde tidligere en side, hvor man kunne søke gårdsnummer og bruksnummer så fikk man oversikt over hva man eide, og samtlig informasjon. Er det noen som vet om en sånn side på nett, hvor man kan få mulighet til å søke seg ut på gårdsnummer? Samt en side hvor man kan gå tilbake til 1700 talet og utover, for å sjekke hvem som eide det bruket da på den tiden, med navn osv. Har gjort uttalige søk på nettet, men finner ikke noe konkret på søkene mine! Lenke til kommentar
kterjesen Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) - Endret 23. august 2008 av kterjesen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Matrikkelutkastet du finn på Dokumentasjonsprosjektet sine sider kan kanskje vere noko liknande det du er ute etter: http://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/stad/matr50 UiT har eit matrikkelutkast frå 1886, her får du iallfall opp eigar i det året: http://www.rhd.uit.no/matrikkel/matrikkel.aspx Endret 23. august 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Ah, takker Torbjørn. Men du vet ikke om en som er for idag? Vet at det tidligere spesielt var en rettet for Sogn & Fjordane. Da fikk man til og med et "bilde" av tekningene om hva du som grunneier eide, og over hvor store mål. Mulig dette er blitt fjernet fra nettet nå i det siste, med tanke på personvern eller noe liknende? Endret 23. august 2008 av Nidaroo Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hva betyr f.eks. "1 Mark 04 øre" i kolonnen mellom navn på sted og navn på person. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Ah, takker Torbjørn. Men du vet ikke om en som er for idag?Vet at det tidligere spesielt var en rettet for Sogn & Fjordane. Da fikk man til og med et "bilde" av tekningene om hva du som grunneier eide, og over hvor store mål. Nei, eg gjer nok ikkje det. Leita litt no, via Wikipedia og innom ma. Statens Kartverk og Norge digitalt (som ligg under kartverket), men har ikkje funne noko. Kanskje fylkeskommunen har noko på sine sider? Endret 23. august 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Faen endelig fant jeg det. SogneKart heter det faen meg, veldig pålitelig side, og veldig avansert. Endret 23. august 2008 av Nidaroo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå