Mafo Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Ber du hver dag om store taster, enkle menyer og god lyd? Les mer Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det kommer bare til å bli flere eldre i fremtiden, og disse kommer til å bli en stor forbrukergruppe. Dermed kommer vi antagelig til å se stadig flere produkter fremover som er beregnet på eldre med dårlig syn og førlighet. Disse telefonene ser ut til å være midt i blinken for denne målgruppen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Eg synes det var litt merkelig at en såpass stor telefon med såpass lite funksjoner har så lav batterikapasitet. Dette burde jo også være ønskelig av brukergruppen? Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg reagerte også på batteriets levetid. Men kanskje det er prisen som gjør at det ikke er bedre. Gjetting selvsagt. Bra amobil gjør en test av mobilene. Og at det er ett marked for slike mobiler er det vell ingen tvil om. Håper de får bedre batteri neste gang. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Når de som er unge i dag blir 'eldre' så tviler jeg på at denne typen telefoner har noe for seg. Vi er jo vandt til langt mer avanserte telefoner, og vil nok fortsatt kreve det. Selv om det vi vil ha nok er mindre avansert enn det de unge i fremtiden vil bruke. En annen ting fra selve artikkelen. Lys for å finne døra? Er det et faktisk problem? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Når de som er unge i dag blir 'eldre' så tviler jeg på at denne typen telefoner har noe for seg. Vi er jo vandt til langt mer avanserte telefoner, og vil nok fortsatt kreve det. Selv om det vi vil ha nok er mindre avansert enn det de unge i fremtiden vil bruke. Med mindre vår generasjon viser seg å være udødelige vil vi nok også måtte leve med dårligere syn og bevegelighet i fingre når vi blir gamle. Da vil duppedingser med stort display og store, tydelige taster være en hit. Vi kommer kanskje til å kreve mer avanserte enheter enn det som presenteres her, men likevel. Når vi blir gamle blir læreevnen og evnen til å sette seg inn i ny teknologi være dårligere, og da kan det godt hende at vi kommer til å være tilfreds med teknologi som regnes for å være "simpel" i fremtiden selv om det er avansert etter dagens målestokk. Altså at vi kommer til å være tilfreds med fremtidens svar på disse telefonene når vi blir gamle. Om ikke det i mellomtiden kommer gjennombrudd i brukergrensesnitt som gjør at selv superavansert teknologi fremstår som enkel/intuitiv da. En annen ting fra selve artikkelen. Lys for å finne døra? Er det et faktisk problem? Ja, når man er i "fremmed territorium", eller bare har det fryktelig rotete på rommet sitt (og det er stup mørkt) Ellers har jeg opplevd flere ganger at lys i mobilen har kommet til nytte, så det skal man ikke kimse av. Endret 23. august 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 noob11: Jeg vil tro det er nøkkelhullet de tenker på. (håper jeg) Fant en skrivefeil: 328 støtter både lesing og skriving av meldinger. Skjermen viser tre linjer tekst av gangenen. Dette gjør at du må bla mer for å lese lange meldinger, men til gjengjeld er teksten stor og veldig lett å lese. Det skal nok stå 330 der. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 A-Jay: Ser vi på utviklingen mobiler har hatt de siste 30 årene så tørr jeg ikke engang gjette på hva som skjer de neste 30-50 årene. Vi kommer som du sier til å ha de samme fysiske probleme som de eldre nå, men i motsetning til dagens eldre så vil fremtidens eldre ha brukt mobil i nesten hele livet sitt. Dermed blir vel sviktende innlæringsevne ikke det helt store problemet. Jeg tror det er få unge i dag som ikke kan bruke mobilen til langt mer enn det disse Doro telefonen tilbyr. Dermed tror jeg at vi får telefoner som har tydelige skjermer og greie knapper, men ikke har noe særlig færre funksjoner. Hvis vi ikke alle har implantat i hodet med direkte hjernetilkobling elns da Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hvilken vil dere anbefale av 330 og Emporia sin modell? Jeg synes Emporia sin virker bedre egnet for gamle folk.(skal kjøpe mobil til bestefar ) Hva mener dere? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 En av paisentene på tidligere jobben min hadde en Doro 328 og eneste problemet han hadde med den var å få av tastelåsen, noe jeg selv hadde problemer med til tider også faktisk, ikke helt stabilt på den fronten men ellers meget bra tilbud til den eldre garde. Lenke til kommentar
Vale Tudo Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hehe, Farmor på over 80 har en sånn Doro 328, men i fargen hvit. Lenke til kommentar
nets Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hm... Dette blir gode kandidater for Morfar når han skal ha ny mobil snart. Han begynner å bli lei den eldgamle nokia telefonen som har.. - Lav lyd - Små taster - Lite display Alt som denne doro saken har fokus på Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Noen som kan fortelle hvordan tastelås og lading av telefonen foregår? Lurer på om min svaksynte farfar mestrer dette. Han har hatt Emporias modell, men denne virker for meg som om den er bygd i eggeskall og i tilegg er ladeledningen tynn og vanskelig å sette i, lite gjennomtenkt. Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg tror vi undervurderer de eldre idag som bruker mobiltelefon. Det finnes langt bedre og mer funksjonelle mobiler enn disse, som passer både svaksynte og folk med dårlig finmotorikk. Endret 8. mars 2009 av steinkul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg