Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å ikke gå ut på hver lørdag

Gjest lørdag

Anbefalte innlegg

Gjest lørdag

Nå er det sånn at jeg ikke går ut hver eneste lørdag. Er det dumt? Får folk jeg kjenner gjør alltid noe på en lørdagskveld og det er ikke alltid vennene mine er tilgjenglig hver lørdagskveld. Hvis det er fest hos noen av vennene så går jeg på det. Hva mener dere om å gå ut hver eneste lørdag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker å dra ut på lørdager, og av og til på fredager, men det er ikke noe jeg nødvendigvis gjør hver eneste helg, det er sinnsykt digg å bare slappe av og ha litt alenetid iblant, i hvertfall når ukedagene er stappfull av aktiviteter og sosiale happenings.

Lenke til kommentar

Før eg vart sambuar og far, var eg ute kvar einaste helg. Fredag og laurdag.

No, når eg ser tilbake, har eg mykje moro å sjå tilbake på.

Eg er glad eg fekk rasa frå meg, men eg har alltid vore veldig sosial, og veldig glad i rus. Ting endrar seg jo litt når ein får ungar, så eg set like stor pris på ei øl eller to i sofakroken heime, som å reise ut. I lag med ein god film, er det mange gonger meir gjevandes å sitje heime.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Synes det ikke er nødvendig å gå ut hver eneste helg. Det er mye annet man kan gjøre også, som for eksempel kose seg hjemme med en god film i godt selskap.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at mange har en frykt for å skille seg ut, for å være annerledes. Men det er i de fleste sammenhenger en irrasjonell frykt. Fordi hva i alle dager er problemet med å være hjemme på en Lørdag? Skader det noen på noen som helst måte?

Hvis du er en person som er livredd for å skille deg ut, for å ikke bli 100% akseptert av din sosiale gruppe, og du i tillegg føler at du på enkelte områder ikke er 100% identisk. Så har du et problem (Ingen er helt identiske, så dette er et problem alle har). Enten må du leve et skuespill, du må lure folk og være falsk for å få dem til å like deg bedre.

Ellers må du lære deg å akseptere deg selv, at du er deg. Du er ikke dem. Vi er alle forskjellige. Du er et unikt individ og du gjør som det selv passer deg og tar valg basert på hva som passer deg.

Lenke til kommentar
Så man har ingen grunn til å føle seg som en taper?

Nei, sjølvsagt ikkje. Du vel sjølv korleis du vil disponere dine laurdager. Om nokon meiner du er ein taper for å ikkje drikke seg drita kvar helg seier det meir om den som sa det enn deg.

Eg er på langt nær ute kvar helg, har eg først vore ute har eg ikkje noko brennande behov for å gjenta det dei neste 5-6 helgene.

Å sjå film aleine er greit det og, kjekkaste er å være i lag med folk, gjerne sjå film, utan at alle drikk seg sørpe full.

Lenke til kommentar

Gå ut som i å dra på byen eller på fest? Selv pleier jeg å dra ut vær helg både fredag og lørdag, men det er stort sett fordi alternativet er og sitte på pcen hjemme. Men er ikke uvanlig at folk ikke er ute vær helg, man trenger heller ikke være taper av den grunn, er helt andre kriterier for å bli en taper, men kan ha en liten sammenheng med at mange tapere sjeldent blir bedt med ut på noe :p

Det jeg ser på som en taper er en som er et sosialt null, dvs mangler sosiale antenner eller ikke har noen venner. Du finner mange av dem i world of warcraft kategorien.(a)

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Har mange venner, kjæreste og går på fester selv, men i dag for eksempel sitter jeg hjemme helt alene og bare slapper av og gjør ingenting av fornuft :) Kanskje det er en norm i ditt miljø å gå ut hver helg, men du er over hodet ingen taper om du ikke gjør det.

Når du slutter å bry deg om hva andre tenker om deg, slutter du å være taper. Lev livet slik du har lyst til, og ikk heng deg opp i om de andre syns du er kul eller ikke. :thumbup:

Hilsen en som fant ut dette ganske tidlig, og ser hvor ødeleggende det er...

Amen! Ekstremt bra sagt!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...