Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med WPA-PSK\TKIP trådløs nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg leier leilighet hos en som har SSID på nettverket (skjult) kjører WPA-PSK\TKIP og MAC filter, jeg har passord og SSID og innlagt mac'en i routern, men maskinen virker ikke til å prøve å koble seg på. Router er ukjent, men merke er d-link. (ADSL2 ca 12MB\2MB) jeg bruker D-Link DWL 140, har også en DWL 142, begge ser nettverket, men de ser ikke SSID'en, jeg har prøvd å koble meg på med SSID'en og passordet, men det virker ikke som det skjer noe. har også en bærbar i stua som er koblet til nettverket uten problemer (D-link DWA-645)

Har også prøvd både med windows zero og d-link sin egen trådløe tilkobling, Dlink finner den uten SSID og windows ser den ikke uansett.

Kjører Agnitium firewall (siste versjon) og NOD32 (siste versjon) har avinstallert brannmur for å teste, men det hjalp ikke. har også prøvd uten NOD32 for å sjekke. men ingen forbedring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min norske XP må jeg gå inn på

- vis tilgjengelige trådløse nettverk

- endre rekkefølgen for trådløse nettverk

- legg til...

og SÅ skrive inn SID og passord og sånt.

Men det er vel det der du har prøvd i Windows Zero Conf? Du finner aldri nettet på noen liste så lenge SID er skjult.

Virker det ikke kan du fortelle huseier at så lenge han kjører WAP og et passord som ikke ligger i noen ordliste er det helt unødvendig med skjult SID og MAC-filtrering. Kanskje letter å få koblet til da...

Endret av maheath
Lenke til kommentar
På min norske XP må jeg gå inn på

- vis tilgjengelige trådløse nettverk

- endre rekkefølgen for trådløse nettverk

- legg til...

og SÅ skrive inn SID og passord og sånt.

Men det er vel det der du har prøvd i Windows Zero Conf? Du finner aldri nettet på noen liste så lenge SID er skjult.

Virker det ikke kan du fortelle huseier at så lenge han kjører WAP og et passord som ikke ligger i noen ordliste er det helt unødvendig med skjult SID og MAC-filtrering. Kanskje letter å få koblet til da...

Vel, nå har huseier kommen hjem. vi resetta routern, så nå funker det (delvis..

Jeg har to trådløse externe her ved pc'en. Dlink Dwl 140 og Dwl 142, alt funker fint nå med Dwl 142, men den er huseiers og han ville ha den tilbake.. men min altså dwl 140 funker ikke.. begge finner macadressa til routern gjennom dlink sitt WCM, (Wireless Connection Manager) men dem får ikke opp SSID; den har jeg selvsagt så laget det til, bytta mottakerne og da ville ikke DWl 140 funke. (dette var etter at jeg resetta. kan det være noe feil med selve enheten? får faktisk bedre signal på 142 så vurderer å levere 140 inn mot 142.

for å svare på spm ditt maheath: jepp har prøvd det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg fått det til å fungere på min egen maskin.. men fruen har nettopp fått en laptop fra dell.. Den kom idag, og vi har holdt på i 2 timer nå uten hell..

Det er XPS 1505 utgaven med Windows Vista med 1505 b\g\n kort

følgende er gjort:

-Lagt inn Mac i router

-Avinnstallert Mcaaffe

-slått av brannmur på PC

-resetta routern

-alle innstillinger er lik på maskina..

Jeg får bare opp meldingen om at den ikke får svar fra routern.

forslag folkens? trenger litt ekspert hjelp.. tar imot alt av forslag.

Lenke til kommentar
Prøv følgende: I had to go into dev manager and set it to scan for G signals

Forøvrig så holder det lenge med WPA-kryptering. Macfilter og evt slå av SSID er overflødig <IMHO>.

Vi slo av SSID tidligere idag, så nå funker det.. tror han har begynt å skjønne at oversikring av nettverk fører til problemer.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...