Gå til innhold

hvilket språk burde jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bestilt meg følgende:

BASIC Stamp 1 Project Board

http://www.hvwtech.com/products_view.asp?ProductID=674

Programmeringsspråket må kunne gjøre følgende:

-Klare å "styre" dette produktet, ved at dette skal kunne styre 7 "brytere" slik at 7 ledninger koples sammen og fra hverandre.

-Ved start av programmet (som kanskje f.eks 1 minutt) skal f.eks bryter 1 aktiveres i 7 sekunder, og bryter 2 aktiveres/deaktiveres hvert sekund. Er det dette som kalles delay? (Det skal være en lang rekke lignende kommandoer, som skjer kanskje opptil 30ganger per sekund.)

Jeg har ikke vært borti "delay" eller kommunikasjon gjennom COM port, men har holdt på litt med programmering for lenge siden (VisualBasic.).

Hvilket programmeringsspråk egner seg best til dette, eller hvilket er mest brukervennlig å benytte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke er helt på bærtur har jeg kjennskap til en som har programmert forksjellige PLS-er. Noe av den samme greia. Etter hva jeg har forstått egner Pascal seg ganske godt til dette. TurboPascal, men det er jo utrolig gammelt da.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har ikke mottat Basic Stamp. Bestilte det igår. Takk for all info så langt, men flere spørsmål dukker opp.

Hvordan starter man programmet på mikrokontrolleren? Jeg er avhengig av at programmet starter lynraskt.

Jeg burde vel egentlig skrevet en ny tråd med en bedre overskrift som "Hjelp til å bruke Basic Stamp 1" i en forumkategori som passer bedre, men det gjør jeg når jeg har mottat BS1 (1-3uker).

Jeg må nok først bli litt kjent med hvordan jeg bruker editoren og hva slags kommandoer man bruker for å kople en ledning sammen og fra hverandre samt ved bruk av pause kommandoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...